02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

این یک متن رپرتاژ خبری میباشد تمامی مسئولیت این رپرتاژ بر عهده شرکت افزار پردازش حامی میباشد .

بردهای مدار چاپی

بردهای مدار چاپی (PCB) با استفاده از مسیرهای رسانا ، پد ها و سایر ویژگی های برد، از یک یا چند لایه ورق مس روکش شده تشکیل شده اند  و بین لایه های ورق یک لایه غیر رسانا وجود دارد.

این نوع برد اجزای الکتریکی یا الکترونیکی را به صورت مکانیکی پشتیبانی و به همدیگر متصل می کند.

قطعات به طور كلي بر روي بردهای مدار چاپی PCB لحيم مي شوند تا اتصال برقي داشته باشند و تجهیزات الکترونیکی را به صورت مكانيكي به همدیگر متصل کنند.

از برد های مدار چاپی برای ساده ترین محصولات الکترونیکی استفاده می شود.

آنها همچنین در برخی از محصولات الکتریکی مانند جعبه های سوئیچ غیر فعال استفاده می شوند.

 بردهای مدار چاپی

طراحی و ساخت برد های مدار چاپی:

گزینه های جایگزین PCB شامل بسته بندی سیم و ساخت نقطه به نقطه است ، هر دو زمانی محبوب بودند.

اما اکنون به ندرت استفاده می شوند. PCB ها برای ایجاد مدار نیاز به طراحی اضافی دارند اما ساخت و مونتاژ آن می تواند به صورت خودکار انجام شود.

نرم افزار الکترونیکی طراحی با کمک رایانه برای انجام بیشتر کارها و طراحی برد های مدار چاپی در دسترس است.

مدارهای تولیدی با PCB ارزان تر و سریعتر از سایر روش های سیم کشی هستند ، زیرا اجزای سازنده آنها به راحتی سیم کشی می شوند.

تعداد زیادی برد مدار چاپی به طور همزمان ساخته می شوند .و اما طرح ها باید فقط یک بار انجام شوند. PCB ها همچنین می توانند به صورت دستی و در تعداد کم ساخته شوند.

تعریف قطعات الکترونیک

قطعات الکترونیک عمدتا محصولات صنعتی هستند ، که به صورت مجزا در دسترس هستند و نباید با عناصر الکتریکی ، که دارای انتزاعات مفهومی هستند و نشان دهنده قطعات الکترونیکی ایده آل هستند ، اشتباه گرفته شود.

قطعات الکترونیک هر وسیله یا شی فیزیکی اساسی در یک سیستم الکترونیکی است که برای تأثیر بر الکترونها یا زمینه های مرتبط آنها استفاده می شود.

قطعات الکترونیک دارای تعدادی ترمینال یا سیم برق هستند. این اتصالات به سایر اجزای الکتریکی ، اغلب از طریق سیم ، متصل می شوند تا یک مدار الکترونیکی با عملکرد خاص (به عنوان مثال تقویت کننده ، گیرنده رادیویی … ایجاد کنند.

قطعات اصلی الکترونیکی ممکن است به صورت آرایه ای یا شبکه ای از اجزای مشابه ، بسته بندی شوند یا در داخل بسته هایی مانند مدارهای مجتمع نیمه هادی ، مدارهای ترکیبی یا دستگاه های فیلم ضخیم بسته بندی شوند.

عملکرد قطعات الکترونیک:

ابزارهای الکترونیکی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند. آنها زندگی ما را راحت تر و آسان تر کرده اند. از هواپیمایی گرفته تا صنایع پزشکی و بهداشتی ، ابزارهای الکترونیکی کاربردهای گسترده ای در دنیای مدرن دارند.

در واقع ، انقلاب الکترونیک و انقلاب رایانه ای دست به دست هم می دهند و قطعات الکترونیک نیز جزیی از این انقلاب صنعتی هستند.

بیشتر گجت ها دارای مدارهای الکترونیکی ریز هستند که می توانند ماشین ها را کنترل کرده و اطلاعات را پردازش کنند. به زبان ساده ، مدارهای الکترونیکی محل زندگی انواع وسایل برقی هستند.

مونتاژ الکترونیک چیست؟

مونتاژ الکترونیک اصطلاحی کلی در تولید محصولات الکترونیکی و دستگاه ها است. به عنوان یک مونتاژ کننده تجهیزات الکترونیکی ، مسئولیت های شما شامل کار در یک کارخانه برای جمع آوری قطعات الکترونیک مختلف و قطعات رایانه است. همچنین ، شما باید تمام استانداردهای لازم صنعت و دولت و همچنین پروتکل های ایمنی را رعایت کنید. سایر مدارک این شغل شامل مسیریابی ، لحیم کاری و برش قطعات الکترونیک است. شرکت افزار پردازش حامی در صورت درخواست مونتاژ قطعات الکترونیک در این رابطه به شما کمک خواهد کرد.

ت

 

مونتاژ ماشینی:

در اصل مونتاژ ماشینی یعنی اینکه ابتدا شابلون و اسنسیل برد ساخته می شود و بعد از آن دستگاه مونتاژ کننده به شکل کاملا اتوماتیک مونتاژ را انجام می دهد.

این نوع مونتاژ نسبت به نوع دستی دارای سرعت بسیار بالاتری است، مخصوصا اگر شما بخواهید مونتاژ را در تعدا بسیار بالایی انجام دهید.

هر چند مونتاژ دستی نیز دارای مزیت های مخصوص به خود است که مهم ترین ان نوع لحیم کاری قوی است.

این نوع مونتاژ ها توسط ربات ها نیز انجام می شود، وقتی نوبت به مونتاژ قطعات الکترونیکی می رسد ، ربات های خط مونتاژ یک نقطه شیرین بین انسان و اتوماسیون اختصاصی یا “سخت” را اشغال می کنند.

ربات مونتاژ سریعتر و با دقت بیشتری نسبت به انسان حرکت می کند و به راحتی پیکربندی می شوند ، فقط به تغییر برنامه نیاز دارد .

مجموعه رباتیک خودکار یک سرمایه گذاری کم خطر است که همزمان خواسته های تولید ، کیفیت و امور مالی را برآورده می کند. این ربات ها دارای دوربین های با دقت بالا هستند که کار مونتاژ را بسیار راحت تر کرده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان افزار پردازش حامی در ارتباط باشید.

آدرس دفتر مرکزی :سعادت آباد ، بلوار فرحزادی ، برج تجاری اداری افق ، واحد 87

تلفن :02126764563