02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

انواع دستگاه تاتو صورت

تاریخچه دستگاه های تاتو

اولین شکل دستگاه تاتو، قلم الکتریکی است که توسط توماس آلوا ادیسون اختراع شده است و در سال 1876 در آمریکا به ثبت رسید. در اصل این قلم به منظور کپی ارائه شد، لیکن در 1981، ساموئل اورایلی به این نتیجه دست یافت که با تغییر دستگاه ادیسون می توان به راهی برای نفوذ جوهر به داخل پوست دست یافت؛ او با اضافه کردن یک لوله و سیستم سوزنی به دستگاه، دستگاه ادیسون را به همراه یک مخزن جوهر و به عنوان دستگاه تاتو به ثبت رساند.

دستگاه های تاتو جدید مجهز به الکترو مغناطیس هستند. بیست روز پس از ثبت دستگاه روتاری توسط اورایلی، توماس رایلی اولین ماشین تک کویل را به ثبت رساند. دستگاه های دو کویل مدرن توسط آلفرد چارلز اختراع شد. وزن قابل توجه این دستگاه به گونه ای بود که تاتو کار برای تعادل و کاهش وزن دستگاه از نوعی فنر برای نگه داشتن دستگاه استفاده می کردند.

اغلب دستگاه های تاتو مدرن قادر به کنترل عمق، سوزن و فشار وارده به سوزن هستند. این امر موجب افزایش دقت تاتو کاران شده است. پیشرفت دستگاه های تاتو و افزایش دقت این دستگاه ها موقعیت مناسبی برای ظهور سبک نوین تاتوکاری بر روی صورت شد. این سبک از تاتو با نام های “تاتو صورت”، درماپیگمنتیشن” و “آرایش دائمی” شناخته می شود و به منظور حذف یا اضافه کردن لک، خال و زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع دستگاه های تاتو صورت

متداول ترین دستگاه های تاتو عبارتند از: دستگاه روتاری، دستگاه کویل، دستگاه لاینر، دستگاه شیدر و دستگاه پنوماتیک. بهترین دستگاه تاتو برای تاتو صورت دستگاه کویل است زیرا سوزن های این دستگاه بسیار ظریف هستند و دقت را افزایش می دهند. قطر سوزن مصرفی برای تاتو معمولا 0.30 یا 0.40 میلی متراست، لیکن قطر سوزن های تاتو صورت از 0.20 تا 0.28 میلی متر در نظر گرفته می شود. سوزن های تاتو صورت به راحتی می شکنند و نیازمند حداقل فشار هستند.

  • دستگاه روتاری: این دستگاه در 1978 توسط مانفرد کورس آلمانی اختراع شد. دستگاه های روتاری مجهز به موتور الکتریکی برای حرکت سوزن ها هستند. در به روز رسانی های اخیر این دستگاه از موتور پنوماتیک استفاده می شود.
  • دستگاه کویل: متداول ترین دستگاه تاتو، دستگاه کویل است. این دستگاه ها با استفاده از مدار الکترومغناطیسی، سوزن های تاتو را به جنبش در میآورند. دستگاه کویل به تک کویل، دو کویل و سه کویل در دسترس هستند.
  • دستگاه لاینر: از دستگاه لاینر برای خلق خطوط بر روی پوست استفاده می شود. این دستگاه از نوعی مدار اتصال کوتاه (1.5 تا 2 میلی متر) استفاده می کند که موجب افزایش سرعت چرخه کار دستگاه می شود.
  • دستگاه شیدر: این دستگاه برای ایجاد سایه های سیاه یا رنگی استفاده می شود. مدار اتصال این دستگاه از دستگاه لاینر بزرگتر است (2 تا 3 میلی متر) و چرخه کار دستگاه سرعت کمتری دارد.
  • دستگاه پنوماتیک: در سال 2000، کارسون هیل اولین دستگاه تاتو پنوماتیک را ارائه داد. دستگاه های پنوماتیک با استفاده از هوای فشرده، حرکت سوزن ها را کنترل می کنند. پروسه استریل این دستگاه ها بسیار آسان است و نیاز به باز کردن دستگاه نیست.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تاتو صورت

قیمت دستگاه های تاتو به عوامل مختلفی چون کاربرد، نوع، جنس و تجهیزات مورد نیاز برای کار با دستگاه بستگی دارد. علاوه بر این، برند و شرکت تولید کننده دستگاه نیز نقش موثری بر قیمت نهایی دستگاه های تاتو دارند. با این حال، قیمت دستگاه های تاتو صورت و بدن از بسیار ارزان و مقرون به صرفه (با کیفیت پایین تر) تا قیمت های بالا (دستگاه های حرفه ای و کیفیت عالی) متفاوت است.

فروشگاه لوازم تاتو

سایر لوازم و تجهیزات تاتو بدن

تاتو روشی است که با استفاده از آن اشکال مختلف را روی بدن به وجود می آورند. این اشکال اگر در حد متعادل باشد می تواند باعث زیبایی بیشتر اندام شود. امروزه این روش زیباسازی طرفداران زیادی در جهان و ایران پیدا کرده است. به علاوه به دلیل پیشرفت تجهیزات و دستگاه های انجام تاتو، امروزه از نقش های پیچیده تری برای تاتو استفاده می شود. دستگاه ها و تجهیزات تاتو بدن در انواع مدل ها تولید می شوند که به تاتو کار کمک می کند تا نقش مورد نظر را به صورت دقیق در مکان دلخواه مشتری روی بدن ایجاد کند.برای تهیه لوازم تاتو به فروشگاه لوازم تاتو مراجعه کنید.

عملکرد دستگاه های تاتو بدن چگونه است؟

دستگاه های تاتو بدن در طول زمان دائماً در حال پیشرفت و پیچیده تر شدن هستند. در دستگاه های اولیه تاتو از لوله های فلزی یا ساق گیاهان استفاده می کردند تا بتوانند رنگ مورد نظر را در پوست تزریق کنند که به آن خال‌ کوبی نیز گفته می شد.

عیب این روش دقت پایین آن بود و تاتو کار باید بیشتر به نحوه انجام خال کوبی دقت می کرد تا طرحی که می خواهد به وجود بیاورد. در نتیجه در روش های قدیم زیاد امکان زدن طرح های پیچیده وجود نداشته است و از طرح های بسیار ساده استفاده می کردند؛ اما امروزه در دستگاه ها، سیستمی به نام روتاری ایجاد شده است که با حرکت های دایره ای بسیار ریز به حرکت سریع و منعطف سوزن و بالا و پایین رفتن آن روی پوست کمک می کند. به علاوه در دستگاه های جدید امکان تنظیم سرعت و کنترل مقدار جوهر وجود دارد؛ بنابراین تنها دغدغه تاتو کار به وجود آوردن شکل مورد نظر خواهد بود.

فروش عمده تجهیزات تاتو

سایر لوازم و تجهیزات تاتو صورت

تاتو یک روش عالی برای ایجاد طرح های زیبا و خاص روی صورت می باشد. برای داشتن تاتو حرفه ای و ظریف روی صورت نیاز به لوازم و تجهیزات و تاتو آرتیست حرفه ای است.فروش عمده تجهیزات تاتو در فروشگاه آنلاین تاتو

کار تاتو آرتیست نیز به میزان زیادی به لوازم در دست و تجهیزات محیط کار او بستگی دارد.

وسایل و لوازم تاتو صورت

تاتو صورت به علت حساس بودن به ابزارهای دقیقی نیاز دارد که این محصولات تاتو شامل: سوزن و سر پلاک تاتو، خط کش قرینه سازی ابرو تاتو، پوست مصنوعی تمرین تاتو، رنگ و جوهر تاتو صورت، انواع ترانس، هدلایت تاتو (عینک تاتو)، ماژیک طراحی پوست تاتو، قلم هاشور دستی تاتو و … می باشد.

 فروش عمده تجهیزات تاتو در فروشگاه آنلاین تاتو

وسایل و لوازم تاتو صورت

  • ماژیک طراحی پوست تاتو

ماژیک تاتو یک ابزار اساسی برای خط کشی محل برش به جای نقطه چین است که ماژیک جراحی نیز نام دارد. برای ایجاد خطوط دقیق روی لب، خط چشم و ابرو نیاز به یک ماژیک است که در حین کار و بی حسی، این خطوط پاک نشوند. انواع ماژیک تاتو صورت در رنگ های سفید و آبی وجود دارد که رنگ آبی ماندگاری بسیار بیشتری دارد. ماژیک طراحی تاتو ممکن است دارای یک سر و یا دو سر باشد که ضخامت های متفاوت 0/1 و 1 میلیمتری دارد. ماژیک طراحی تاتو بدون ایجاد آلرژی و حساسیت، مقاوم در برای چربی پوست، کاملا ضدآب و همراه با خط کش قابل انعطاف برای قرینه سازی به کار می رود.

  • هدلایت تاتو

هدلایت تاتو همان عینک ذره بینی است که دید کافی را در حین کار کردن به تاتو آرتیست می دهد. هدلایت برای انجام کارهای بسیار ظریف تاتو و میکروپیگمنتیشن یک ابزار کاربردی است. از ویژگی های هدلایت می توان به داشتن دید و نور کافی روی تاتو صورت به ویژه برای تاتوهای سه بعدی، تاتو خط چشم و خطوط زاویه دار اشاره کرد. هدلایت تاتو به عنوان محافظ چشم و صورت نیز کاربرد دارد. این محصول دارای دو لامپ ال ای دی است که با باتری کار می کند. از قابلیت های آن می توان به داشتن لامپ با چرخش به اطراف، تنظیم دقیق روی سر و سبک بودن اشاره کرد. جعبه هدلایت دارای لنزهای مختلفی است که  همزمان یک یا دو لنز روی هد (سر) بسته می شود. لنز هدلایت در مدل های مختلف 1/2X، 1/8X، 2/5X و 3/5X موجود است.

  • قلم هاشور دستی

قلم هاشور دستی (قلم تاچ) جهت هاشور زدن ابرو استفاده می شود که نسبت به دستگاه های کارتریج از ظرافت بالاتری برخوردار است. قلم های بلید تاتو دارای سوزن های مخصوصی هستند و ظاهری شبیه خودکار یا قلم دارند. این قلم ها بسیار سبک هستند و بسیار راحت در دست قرار می گیرند.

  • انواع ابزار و وسایل قرینه سازی

ابزار قرینه سازی ابرو یکی از لوازم ضروری برای تاتو ابرو می باشد. برخی از ابزارها شامل انواع خط کش قرینه سازی، کولس و دیوایدر تاتو (پرگار تاتو) می باشند که تاتو آرتیست برای ایجاد ظرافت بیشتر و اندازه های دقیق ابرو استفاده و حالت های زیبایی ایجاد می کند.  خط کش قرینه سازی ابرو در انواع مختلف خط کش چسبی، خط کش یکبار مصرف و چند بار مصرف در بازار موجود است. تاتو کارها با چسباندن این خط کش ها روی صورت می توانند با دقت اندازه گیری تاتو را انجام دهند. همچنین با استفاده از پرگار ابرو یا دیوایدر ابرو که مندرج است، طراحی و قرینه سازی ابرو با ماژیک طراحی انجام می شود.

  • رنگ تاتو

رنگ تاتو صورت با رقیق کننده ها ترکیب می شود و تتو آرتیست ها از آن در دستگاه های مختلف استفاده می کنند و به لایه های پوست وارد می کنند. انواع مختلف رنگ های قدیمی (مواد معدنی)، رنگ های آلی صنعتی و رنگ های فلورسنتی وجود دارد. طیف های رنگی تاتو صورت از رنگ های قهوه ای، سبز و مشکی هستند و گاهی هم رنگ های سفید و قرمز استفاده می شود.

  • انواع سوزن تاتو

سوزن تاتو یکی از تجهیزات مهم برای تاتو صورت می باشد که باید به صورت یکبار مصرف استفاده شود و کاملا بهداشتی باشد.

  • انواع پوست مصنوعی تاتو

هنرجویان تازه کار از پوست مصنوعی تاتو برای تمرین استفاده می کنند تا مهارت لازم را کسب کنند. هنرجوها با استفاده از دستگاه تاتو یا قلم بلید روی آن می توانند طرح های خود را همانند تاتوی واقعی پیاده کنند. انواع پوست های مصنوعی به صورت نازک (1 میلیمتر)، ضخیم (3 میلیمتر) و به صورت برجسته وجود دارد. پوست مصنوعی در رنگ های مختلف کرم، زرد و صورتی وجود دارد.