سئو خارجی چیست؟ چه نکاتی می بایست در این روش رعایت شود؟
سئو خارجی یا همان سئو off-page شامل اقداماتی میگردد که در بعد خارجی فضای وبسایت انجام میپذیرد. تاکید بر اجرای این اقدامات، به سبب شناخت سریعتر یا بهتر وبسایت مدنظر است. انجام سئو خارجی یک وبسایت، نشانگر مطلوب در باب نوع درک جهان از وبسایتی خاص است.
شک نکنید وبسایتی که روند تولید و انتشار محتوای موفق و سئو شدهای را طی میکند، از سوی سایر وبسایتها بک لینک داده خواهند شد. این بکلینکها با معرفی وب سایت شما به کاربران و دیگر رسانههای اجتماعی شده جایگاهتان را بهبود خواهد بخشید.
به طور جامع میتوان گفت که موتورهای جستجو از لینکها، با دو هدف کمک میگیرند که عبارت هستند از:
- کشف نمودن صفحههای جدید دیگر و یا به معنای دیگر بروز رسانی سایت
- نوع مشخص نمودن رتبه وبسایت در صفحه فهرست نتایج جستجو
موتورهای جستجو در برخورد با تمام وبسایتها و جستجو در همه صفحاتش، محتوای صفحه را با تکیه بر معیارها و ایندکسهای الگوریتم خود خوانده و تقسیمبندی مینماید. موتورهای جستجو به واسطه الگوریتم هوش مصنوعی خود، میزان کیفیت مطالب محتوا موجود در یک صفحه از وب سایت و در غالب یک متن را ارزیابی و با مورد کنترل قرار دادن تعداد و مبدأ لینکهایی که به صفحه مورد نظر ارجاع داده میشوند؛ اقدام به تعیین رتبه کلمات کلیدی و صفحههای آن را مشخص میکنند. به هر میزان که نمودار وبسایتهایی که دارای جایگاه مطلوبتری باشد، به یک سایت لینک بدهد، رتبه، جایگاه و ارزش وبسایت در فهرست نتایج جستجو ارتقا چشمگیری خواهند یافت.
بکار گیری سئو خارجی(Off Page SEO) چه مزیتهایی بدنبال دارد؟
- صعودی شدن رتبه سایت در گوگل
یکی از مزایای سئو خارجی سایت، افزایش رتبه در گوگل است. با انجام تکنیک های سئو خارجی می توانید به سرعت رتبه سایت را در گوگل افزایش داده و در صفحه اول نتایج دیده شوید.
- ارتقا اعتبار سایت
به هر اندازه که یک سایت در گوگل معتبر واقع گردد، امکان مشاهده آن در طی نتایج گوگل همچنان افزایش خواهد یافت. کافی است تا به وب سایت هایی با جایگاه بسیار خوب لینک دهی نمایید تا به شکل قابل توجهی با کسب نظر گوگل اعتبار بیشتری را جلب نمایید.
- افزایش مخاطبان از طریق لینکها
هنگامی که لینک وبسایت شما در سایتهای صاحب اعتبار به واسطه کاربران مشاهده گردد؛ در نمودار احتمالی بالا، روی آن کلیک میکنند و وب سایت شما را مشاهده مینمایند. در این شرایط متوجه خواهید گشت که تا میزان قابل توجهی تعداد ورودیان سایت افزایش خواهد گشت.
سئو خارجی با سئو داخلی دارای چه تفاوتی هستند؟
سئو چیست؟ در ضمن مبحث بیان داشتیم که سئو به اقداماتی اطلاق میگردد داخل و بیرون وب سایت انجام می شود تا رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو بیشتر شود. این در حالی است که سئو داخلی سایت با هدف بهبود رابط کاربری انجام میپذیرد. لازم بذکر است که سئو خارجی زمانی میتواند هدف مدنظر را تحقق بخشد که وبسایت از لحاظ سبک داخلی بدون هیچ نقصی انجام پذیرد.
تکنیکهای اجرایی در سئو خارجی
سایت های شبکه های اجتماعی
در دنیای امروز استفاده از شبکههای اجتماعی جزو برنامههای روزانه فرد قرار میگیرد. و عموما همه افراد در یکی از این شبکههای اجتماعی عضو هستند. اگر تصمیم به افزایش رتبه سایت خود توسط موتورهای جستجو دارید، توصیه میگردد که از شبکههای اجتماعی در جایگاه بهترین و ارزانترین منبع تبلیغات آنلاین کمک بگیرید.
تولید محتوا
تولید محتوا با ریشه داشتن در اصول سئو،از بهترین روشها به جهت افزایش رتبه وبسایت است. با تلاش به جهت تولید محتوا بینقص و بدور از تکرار شما علاوه براینکه قادر خواهید گشت بهانهای به جهت بازگرداندن کاربران خود به سایت در دست داشته باشید، موتورهای جستجو هم وابسته به آن که سایت بروزرسانی میشود، دائما و به شکل پیوسته سایت را مورد وارسی قرار میدهند.
بازاریابی محتوا
از دیگر تکنیکهای سئو خارجی، بازاریابی محتوا است. بهترین روشی که می توان بازاریابی محتوا را در آن به نتیجه رساند، نوشتن نظر خود و لینک اصلی سایت در بلاگهای دیگر سایتها است.
بازاریابی فروم و انجمن ها
فروم آنلاینی که با نوع کسب و کار شما دارای ارتباط نزدیک است را بیابید و فعالشان نمایید. به سوالات ارسال شده پاسخ جامع بدهید و نسبت به نظرات کاربران بیتوجهی به خرج ندهید. در این صورت علاوهبر اثبات تخصص خود در این حوزه، به مرور زمان شهرت قابل توجهی کسب خواهید کرد.
ثبت نام نمودن در موتورهای جستجو
فراموش نکنید که موتورهای جستجو در همه حال سایت شما را مورد پیمایش قرار خواهند داد، اما یافتن سایت شما به واسطه آن ممکن است تا بعد زمانی طولانیتری ادامه یابد( ایندکس شدن) اگر تمایل دارید سایت شما با سرعت بیشتری به وسیله موتورهای جستجو ایندکس گردد، پس دست بکار شوید.
ثبت نام در دایرکتوریها
برخی از متخصصان این حوزه بر این نظریه هستند که ثبت نام در دایرکتوریها فاقد ارزش است. در حالی که تاثیر بسزایی در افزایش رتبه و بهینه سازی سایت دارد. لازم بذکر است که نتیجه مطلوب وابسته به انتخاب صحیح دایرکتوری است.
بوکمارک کردن
از بهترین تکنیکهای سئو خارجی به جهت ارتقاء رتبه سایت بوکمارک کردن است. برای این روند کافی است که تنها، آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های بوکمارک چون ردیت و غیره قرار بدهید. موتورهای جستجو به هر لینک و مطلبی که درون این سایت ها قرار میگیرد، امتیاز ویژهای میبخشند.
لینک طعمه
لینک طعمه از فاکتورهای وابسته دیگر به جهت بهبود رتبه سایت در سئو خارجی بشمار میرود. گمان کنید زمانی مجبور هستید مطالبی را از سایت های دیگر در محتوای خود بگذارید. اما اگر در غالب کپی صورت گیرد، باید بدون تعارف منتظر جریمه از سوی موتورهای جستجو باشید. برای ممانعت از این شرایط، لینک اصلی متن کپی شده را حتما درج نمایید.
به اشتراک گذاری عکس
توجه داشته باشید اگر در وبسایت خود برای محصولات یا هر بخش دیگری، قرار است از تصویرهای مختلف کمک بگیرید؛ اجازه خواهید داشت که این عکسها را در وب سایتهای به اشتراک گذاری عکس چون فلیکر، پیکاسا و غیره به انجام دهید. با اینکار به همه افراد این فرصت را دادهاید که این عکسها را تماشا و با لینک داده شده به وب سایتتان جذب گردند.
بازاریابی ویدئو
همیشه تاثیر تصاویر چه در غالب ویدئو و چه غالب تصاویر ادغام شده با متن، تاثیر بسزایی نسبت به متن تنها دارا بوده است. سایتهایی بسیاری هستند که شما قادر خواهید بود ویدئوهایی که برای کسب و کارتان آماده کردهآید را، در آن قرار دهید چون آپارات و یوتیوب.
سخن پایانی
البتهکه زمانی یک فرآیند شغلی،تبلیغاتی و … با نتیجه بینقص و کامل همراه خواهد گشت، که یک فرد متخصص دست بکار شود. اگر تمایل دارید که به واسطه اجرای اصول و فاکتورهای حاکم در سئو داخلی و خارجی، وبسایت خود را ارتقا ببخشید و برند خود را به شهرت برسانید اما از پیچوخمهای آن بیاطلاع هستید؛ ما در کنارتان هستیم تا برای قرارگیری در چند رتبه ابتدایی صفحه گوگل، یکبار برای همیشه مسیر موفقیت را بپیمایید.