02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

اهمیت کاربرد مکنده در ارتقا کیفیت و  نظافت محیط

جمع آوری آلاینده ها از سطح سالن ها و محوطه مجموعه ها توسط روش های دستی نه تنها وجهه زیبایی ندارد بلکه از نظر کیفی نیز سطح مطلوبی ارائه نمی دهد. استفاده از دستگاه مکنده صنعتی راینو فن می تواند راهکار بهینه و مطلوبی در راستای جمع آوری کامل و با کیفیت آلاینده ها از محیط باشد.

از مزایای استفاده از مکنده می تواند به ارتقا کیفیت نظافت، افزایش سرعت و امکان جمع آوری انواع آلودگی ها به صورت همزمان اشاره داشت. برخی نمونه های مکنده صنعتی در انتقال مواد اولیه یا آلودگی ها مورد استفاده هستند که در مجموعه های صنعتی و کارخانجات مورد استفاده قرار میگیرند. سیستم فیلتراسیون بهینه شده در این دستگاه های مکانیزه نظافت از حفظ آلاینده های جمع آوری در مخزن اطمینان حاصل نموده و از بازگشت مجدد آنها به محیط جلوگیری به عمل می آورد.

چرا باید از مکنده صنعتی در نظافت استفاده کنیم؟

گاها ممکن است جمع آوری آلاینده ها به دلیل جامد و ریز بودن آنها و یا حساس بودن سطح مورد نظافت به نوع خاصی از جمع آوری نیاز داشته باشد. با توجه به اینکه دستگاه مکنده صنعتی قادر به جمع آوری انواع آلاینده های پودری، گرد و غبار، ذرات ریز و درشت و حتی مایعات هستند، دستگاه مناسبی برای جمع آوری و نظافت آلاینده ها از سطوح و تجهیزات الکترونیکی حساس می باشد.

از مزایای مکنده های صنعتی در جمع آوری آلاینده ها میتوان به قدرت بالای مکش آنها اشاره داشت. حجم مناسب مخازن و سیستم فیلتراسیون قدرتمند این دستگاه فرایند نظافت کامل و بهینه ای در محیط به ارمغان خواهد آورد. نمونه های مختلفی از دستگاه های مکنده صنعتی طراحی و تولید شده که کاربرد آن در شرایط گوناگون امکان پذیر نموده است. استفاده از این دستگاه مکانیزه نظافتی در مجموعه های صنعتی و تجاری علاوه بر کاهش آلودگی و حفظ نظافت محیط، با برطرف نمودن آلودگی ها ارتقا ایمنی را نیز به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه دستگاه های مکنده دارای تنوع زیاد برای استفاده در انواع محیط های صنعتی جهت جمع آوری آلودگی های مختلف هستند.

مکنده نه تنها وظیفه جمع آوری براده و قطعات ریز و درشت حاصل از برش را بر عهده دارد بلکه از مکنده برای تهویه هوای داخل کارگاه و فیلتراسیون نیز استفاده می شود. مکنده راینو فن در انواع و ابعاد و اندازه های مختلف در دو نوع مکنده صنعتی کارگاهی و دستگاه مکنده مرکزی ساخته می شوند.

مکنده صنعتی چیست؟

کار اصلی یک مکنده صنعتی جمع آوری و ذخیره آلاینده های تولید شده توسط دستگاه آلات صنعتی می باشد، ولی بخاطر این که این دستگاه با توجه به میزان حجم مکش آن می تواند مواد را با سرعت زیاد جابجا کند از آن برای انتقال و جمع آوری انواع محصولاتی که جابجایی آن ها توسط نیروی انسانی سخت و زمان بر است.

انواع مکنده های صنعتی

مکنده های صنعتی در دو دسته کلی کارگاهی و مرکزی جای داده می شوند.

مکنده های کارگاهی مکنده هایی هستند که حجم مکش آنها کم تر از 10000 متر مکعب بر ساعت باشد و ابعاد و میزان صدای تولید شده توسط آن مناسب برای محیط های سر پوشیده کارگاهی است و برای یک یا دو دستگاه مناسب اند.

مکنده های مرکزی مکنده هایی هستند که حجم مکش آنها بیش از 10000 متر مکعب بر ساعت باشد و با توجه به نوع طراحی به طور معمول به صورت OutDoor (خارج از محیط سر پوشیده) نصب می شوند و قابلیت ساپورت چندین دستگاه را به طور هم زمان دارند.

تفاوت مکنده صنعتی با هواکش و بلوئر های مکش هوا چیست؟

مکنده های صنعتی فقط برای جابجایی هوا نیستند، بلکه موادی را جابجا می کنند که بسیار از هوا سنگین تر هستند پس باید ساختاری متفاوت با هواکش های صنعتی داشته باشند.

این ذرات سنگین که به طور مداوم با مقادیر کم و زیاد در حال مکیده شدن هستند به طور مستقیم با پروانه مکنده در ارتباط هستند، اگر پروانه دستگاه از جنس مناسب نباشد و طراحی آن بر مبنای جابجایی ذرات سنگین تر از هوا نباشد باعث آسیب دیدن پروانه و خارج شدن آن از تعادل می شود که این مشکل نیز تاثیر مستقیم بر مصرف برق و وارد آمدن فشار مضاعف بر موتور و همین طور ایجاد صدای بسیار زیاد در محیط می شود.

دستگاه مکنده صنعتی کارگاهی

برش دستی و مکـانیکی یا فرایند سایش روي قطعه کار باعث تولید گرد و غبار چوب یا فیبرهاي سلولزي می‌شود. گرد و غبار چوب تولیدي از اره‌کاري، خراش یا ماشین‌کاري ممکن است باعـث خشـکی بینـی، تحریک، سرفه و سینوزیت گردد. برای جمع آوری این گرد و غبار در کارگاه های صنایع چوبی نیاز به دستگاه مکنده است. دستگاه مکنده در سه نوع مکنده تک قلو، مکنده دو قلو و مکنده چند قلو در کارگاه ها استفاده می شود.

دستگاه مکنده تک قلو

مکنده تک قلو به طور استاندارد دارای یک کیسه بار برداری برای ذخیره مواد جذب شده از هوا و یک کیسه برای خروج هوا و جذب کرد و غبار که به طور معمول باید از فیلتر های منسوج نبافته و یا آنتی باکتریال باشند ساخته می شوند. با توجه به نوع موتور نصب شده بر روی این دستگاه ورودی ها از یک تا 3 حفره میتواند متفاوت باشد تا همزمان گرد و غبار حاصل از عملکرد چندین دستگاه را جمع آوری نماید.

دستگاه مکنده دوقلو

دستگاه مکنده دو قلو تفاوت آنچنانی از نظر عملکرد با انواع مکنده تک قلو ندارد. اما از نظر ساختاری و قدرت تفاوت های خاصی نسبت به نوع تک قلو دارد. با توجه به اینکه مکنده دوقلو از دو فیلتر هوا و دو کیسه جمع آوری تشکیل شده است، توانایی ذخیره مقدار بیشتری گرد و غبار را دارد، همچنین از نظر تمیز کنندگی و فیلتراسیون نیز عملکرد بهتری دارد. از بهترین تولید کنندگان مکنده میتوان به برند راینو فن اشاره نمود. مکنده دوقلو شرکت ما  بهترین کیفیت بازار را ارائه نموده و همچنین از لحاظ کیفیتی یک سال گارانتی قطعات را ارائه میدهد.

دستگاه مکنده چند قلو

مکنده ها با توجه به فضایی که قرار است کارایی داشته باشند تعداد فیلتر هایشان تعیین می گردد. همچنین هر چقدر تعداد فیلتر های این مکنده ها افزایش یابد باید موتوری که روی دستگاه مکنده صنعتی نصب می شود قوی تر باشد. نوع پره ها و جنس بدنه پروانه نیز متفاوت است. دستگاه مکنده چند قلو توانایی بالایی در تعویض هوای کارگاه و جمع آوری گرد و غبار دارد.

دستگاه مکنده مرکزی

در کارخانه های تولید ام دی اف یا تولید انواع محصولات ام دی اف یا چوب انباشت تراشه‌های چوب و یا روی قطعه کار باعث کاهش سرعت و دقت نیز می‌شود از این رو استفاده از دستگاه مکنده مناسب برای انواع دستگاه تراش و برش و لبه چسبان‌ مهم و حیاتی است. میزان سرعت مکش، حجم مکندگی و حجم کیسه‌های جمع آوری و همچنین مشخصات فنی موتور دستگاه مکنده از اصلی ترین معیار ایجاد دستگاه مکنده مرکزی است. دستگاه مکنده مرکزی دارای چند نوع: مکنده دمنده مرکزی، مکنده داخل سالنی و مکنده مرکزی پرتابل می باشد.

مکنده دمنده مرکزی

مکنده مرکزی اصولا برای دستگاه های سایشی همچون دستگاه چوب ساب یا انواع سمباده که براده دارند و یا ذرات غبار آنها از حدی خاص بزرگتر هستند نیز کاربرد دارند. در محله فینیشیگ و نهایی یک عملیات کاری مرحله سنباده کاری است که در این مرحله تولید خاک اره و یا ذرات رنگ و رزین و یا مواد سلولزی می توانند به حاضرین در کارگاه زیانهای زیادی بهمراه داشته باشند. مکنده دمنده مرکزی اختصاصاً غبار حاصل از سنباده کاری را جمع آوری می نماید و علاوه بر آنکه هوای محیط کارگاه را تصفیه مینماید دمای هوا را نیز تغییر نمی دهد که این نکته اهمیتش در زمستان و تابستان بسیار مشهود خواهد بود.

دستگاه مکنده صنعتی راینو فن یک دستگاه مکنده کارگاهی با کیفیت بسیار عالی است که کمترین استهلاک ، بیشترین انطباق پذیری با انواع ماشین آلات صنایع چوب را دارد. قیمت مکنده صنعتی با توجه به نوع کارایی و کیفیت ساخت آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. با توجه به دقت فراوان در ساخت این مکنده صنعتی دوقلو ایجاد کمترین سطح صدا و حتی بی صدا کار میکند. شاسی محکم و موقعیت بسیار خوب موتور و همچنین چرخ های موجود در این دستگاه سبب شده است تا در تمامی کارگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه به سرعت تمام ضایعات حاصل برش، فرز کاری و تمام عملیات های نجاری را با حجم مکش ۵۰۰۰ متر مکعبی را به خوبی جمع آوری خواهد کرد.

آدرس :  شهرک صنعتی خاوران ، سایت آهنکاران ، کوچه دهم شرقی ، پلاک ‌۵۱۱۰

تلفن ثابت:02133281050

تلفن همراه:09128696548

واتس آپ : 09199621320