02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

تولید انواع درب تمام چوب و فروش شیشه رنگی در ایران

نقش شیشه رنگی در معماری ایرانی

شیشه رنگی برای ساخت پنجره های تزئینی و اشیاء مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی تمام شیشه های رنگی در حالی که در حالت ذوب هستند ، با افزودن اکسیدهای فلزی مختلف “رنگ آمیزی” یا رنگ می شوند.

با این وجود، اصطلاح شیشه رنگی در درجه اول به شیشه ای گفته می شود که در ساخت پنجره های تزئینی یا نقاشی استفاده می شود. هارمونی های رنگی منحصر به فرد این شیشه های رنگی به دلیل استفاده از تکنیک خاص رنگ آمیزی شیشه است. شیشه های رنگی به دلیل ویژگی های منحصر بفردی مانند بهره برداری از برخی از خصوصیات نور منتقل شده در آنها و رفتار تطبیقی ​​نور در جهت بینایی انسان همواره در هنر و صنعت مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند.

معرفی شیشه رنگی

صنعت شیشه یکی از صنایع بسیار قدیمی همواره مورد استفاده نسل بشر بوده است. همزمان با پیشرفت جوامع بشری و نیاز به زیبایی بخشیدن در محیط های زندگی و مکانهای عمومی مانند مراکز مذهبی، استفاده از شیشه های رنگی در معماری ایرانی رواج زیادی یافته است. این نوع شیشه ها برای نمای خارجی و داخلی ساختمانها مورد استفاده قرار گرفته اند. در سال های اخیر نیز صنعت شیشه رنگی به صنعت دکوراتیو و مدرنی تبدیل شده است. محصولات متنوع و جدیدی مانند شیشه های کامپوزیتی، شیشه های الکتریکی، رادیاتورهای شیشه ای، شیشه PDLC و انواع دیگر شیشه های رنگی نیز به این صنعت اضافه شده اند. در حالی که شیشه های رنگی در گذشته و در بناهای تاریخی با قدمت بالا همواره مورد استفاده قرار گرفته اند، در معماری امروز کشور متاسفانه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

پرکاربردترین  شیشه های رنگی

شیشه لمینت

شیشه های لمینت و تزیینی دارای ساختار دو یا چند لایه هستند. در بین لایه های این نوع شیشه ها، لایه های پلیمری قرار گرفته اند. در بین لایه های شیشه های لمینتی که به صورت تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند، لایه های مانندگل، برگ، اشیاء کوچک، انواع تصاویر، چوب، پارچه به کار برده می شوند.

شیشه کامپوزیت

این نوع از شیشه رنگی از یک لایه شیشه و لایه ای از نوعی ورق پلاستیکی مخصوص ساخته می شود. کارایی این نوع شیشه ها برای زمانهایی است که تنها یک طرف شیشه مورد نیاز باشد.

 شیشه الکتریکی

این نوع شیشه ها به عنوان شیشه تزیینی هستند. در این شیشه های رنگی نقاط نورانی برای برق رسانی از سیستم برق رسانی نامریی استفاده می کنند.

 شیشه PDLC

این نوع شیشه های رنگی به عنوان شیشه های مات شونده الکتریکی شناخته می شوند که برای پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه رنگی سنتی چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

استفاده از شیشه رنگی سنتی در ساختمان و هنر معماری ایرانی قدمت بسیاری دارد. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا انواع شیشه های رنگی در معماری سنتی ایرانی کاربرد داشته است؟

 استفاده از شیشه رنگی سنتی در گذشته برای زیبایی و جلوه خاص به ساختمان و حفاظت در برابر نور خورشید بوده است. همچنین طراوات و نشاط با انعکاس نور در شیشه رنگی سنتی به خانه حس زندگی، رفع تنش و مشکلات را برای افراد به همراه داشته است.

استفاده از شیشه های رنگی سنتی در دکوراسیون مدرن

شیشه های رنگی در هنر معماری مدرن نسبت به هنر معماری سنتی و قدیمی به شکل دیگری اجرا می شود. استفاده از شیشه های رنگی طرح دار برای درب ورودی و نمای بیرونی ساختمان جلوه خاص و زیبایی را به آن می بخشد. از کاربرد مهم شیشه های رنگی در معماری مدرن و جدید می توان به طراحی و تولید انواع آینه های دکوراتیو اشاره کرد.

شیشه های رنگی سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی می توانند مانند معجزه عمل کنند. اگر از شیشه رنگی در سرویس بهداشتی، استفاده کرده باشید تفاوت فضا را متوجه خواهید شد. فضاهایی مانند سرویس بهداشتی معمولا کوچک هستند، استفاده از این شیشه ها می تواند به بزرگ نشاندن فضا کمک زیادی کند. همچنین از شیشه های دودی به عنوان رومیزی برای جلوه و زیبایی بیشتر استفاده می شود.

شیشه رنگی سنتی چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی های شیشه های رنگی می توان به دریافت انرژی و جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید به داخل اشاره کرد. در گذشته برای ساخت انواع شیشه های رنگی به موضوع عدم ناسازگاری طیف های رنگی نور فروسرخ و نور فرابنفش با بینایی افراد توجه نمی کردند. اما امروزه با توجه به تنوع در شیشه های رنگی میزان طیف رنگی در این شیشه ها بیشتر شده است. تنوع در رنگ شیشه موجب عدم ایجاد حساسیت چشم در افراد و تاریکی در ساختمان شده است.

انتخاب درب چوبی مناسب برای ساختمان

درب ورودی

درب ورودی ساختمان با توجه به اینکه اولین نقطه‌ای از منزل هست که در معرض دید افراد قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است ازاین‌رو می‌باست در انتخاب آن بسیار دقت کرد. جنس و مدل مهم‌ترین فاکتورها در خرید یک درب هست که به تشریح هر یک می‌پردازیم.

جنس: درب تمام چوب بسیار زیبا و باکیفیت هست اما متاسفانه قیمت بالایی دارد و برای خریدارانی که محدودیت مالی دارند می‌توانند درب روکش را جایگزین کنند.

مدل: اگر فضای طراحی ساختمان کلاسیک هست می‌بایست از درب ورودی با بافت چوب و نقش‌هایی و نگار شلوغ همراه با تاج و رنگ‌های گرم مثل فندقی استفاده کنید.

اگر فضای منزلتان مدرن هست باید از طرح و نقش‌های ساده و بارنگ روشن مانند سفید استفاده کرد اصولاً درب‌ها با خطوط سی ان سی بهترین انتخاب برای فضای مدرن هست.

درب اتاقی:

در انتخاب درب اتاق‌خواب هم می‌بایست کلیه فاکتورهای گفته‌ شده در درب ورودی را مدنظر قرار داد. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است طراحی داخلی خانه شما با طراحی ساختمان متفاوت باشد ازاین‌رو الزامی به مطابقت درب ورودی با درب داخلی نیست. ذکر این نکته ضروری هست که در صورت امکان در انتخاب درب، طرح کمد دیواری و کابینت آشپزخانه را هم مدنظر قرار دهید. جنس درب‌های سرویس می‌بایست از پلای وود و رنگ پلی اورتان باشد که در برابر رطوبت دچار تغییر شکل نشود.

انواع درهای چوبی از نظر جنس

درب تمام چوب لاکچری

درهای تمام چوب لوکس به طور کامل و یکدست از چوب توپر تشکیل شده‌اند. این نوع درب‌ها بیشتر برای ورودی لابی و به عنوان درب اصلی ساختمان کاربرد دارند. اکثراً از چوب راش، روسی، بلوط و گردو ساخته می‌شوند. چرا که این نوع چوب‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند. به طور کلی در تمام چوب نسبت به دیگر درهایی که به آنها هم ممکن است چوبی می‌تواند از هر نظر بهتر باشد.

برای روکش کردن این نوع درها معمولاً از رنگ، روغن جلا و یا پلی استر استفاده می‌شود. رنگ می‌تواند خاصیت ضد آب بودن را ایجاد کند اما عیبش این است که رنگ طبیعی و نقش و نگار خود چوب را کاملاً می‌پوشاند.

پلی استر هم یک نوع رنگ محسوب می‌شود ولی هم نقش و نگار چوب را پنهان نمی‌کند و هم خاصبت ضد رطوبت آن بسیار خوب است. البته پلی استر کردن خود داستان مفصل و جزئیات فراوانی دارد.

درب‌های روکش‌دار شبه چوبی

درب‌های داخلی خانه‌ی شما شامل درهای اتاق‌ خواب‌ها و سرویس بهداشتی، معمولاً از نوع روکش‌دار هستند. این نوع درها از یک کلاف با چوب‌های عمودی و افقی درست شده‌اند. برای پر کردن فضای داخلی در و بالا بردن مقاومت آن در برابر ضربه و شکنندگی، از مصالح خاصی استفاده می‌شود. پوسته‌ی این درب‌ها معمولاٌ از فرآورده‌های چوبی مثل ورق‌های HDF، HPL، ABS ، PVC وMDF ساخته می‌شود.

درب HDF

در این نوع درها از لایه ورق  HDF برای روکش نهایی استفاده می‌شود. اچ دی اف در واقع یک تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود. درهای اچ دی اف مشابه درهای ام دی اف هستند اما  مقاومت بیشتری از آنها دارند. این درها برای اتاق‌ها و همچنین به عنوان درب ورودی بسیار مناسب‌اند و قیمت خوبی هم دارند.

درب MDF

این درها ساختاری شبیه درهای اچ دی اف دارند با این فرق که از نظر طرح ظاهری هیچ محدودیتی ندارند و با دستگاه‌های CNC و بدون دخالت دست ساخته می‌شوند. درب‌های ام دی اف برای داخل ساختمان مثلاٌ به عنوان درب اتاق خواب‌ها بسیار مناسب‌اند.

درب ضدآب یا ABS

درهای ای بی اس اصولاً برای سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند. برای ساخت این نوع درب‌ها، درب خامی با نئوپان ام دی اف را به رزین ای بی اس آغشته می‌کنند. این رزین با درب خام زیری ترکیب محکمی را می‌سازد که طول عمر در را افزایش می‌دهد.

درب HPL

این درها روکشی دارند که از چندین لایه الیاف آغشته به رزین تشکیل شده است. مزیت عمده‌ی این دسته از درب‌ها دوام و مقاومت بالای آنها در مقابل عوامل خارجی است. نقطه ضعفشان هم انعطاف‌پذیری کم و شکنندگی بالاست.

آدرس شرکت نگار جام : تهران، شهریار

تلفن همراه: 09132887344

تلفن همراه : 09132360936 — کارشناس و طراح درب و پنجره تمام چوب سنتی

تلفن همراه : 09130100655