02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی با بهترین کلینیک شمال تهران

کلینیک ندای امید، یک مرکز تخصصی مشاوره و روان درمانی است که از سال 1399 فعالیت خود را با شماره پروانه “974-م” آغاز کرده و هدف آن ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران با مدیریت خانم دکتر فاطمه رمضانخانی است.

کلینیک ندای امید به نقش و تاثیر عوامل فرهنگی، قومی، نژادی، جنسیتی، دینی، مذهبی در چارچوبی که با کار آن ها ارتباط پیدا می کند، توجه دارد و همواره برای توسعه، روزآمد کردن صلاحیت و توانایی های حرفه ای خود تلاش می کند.

گروه هدف: خدمات مرکز مشاوره و روانشناسی  ندای امید  برای گروه های سنی کودک، نوجوان، بزرگسال و سالمند در دو بخش مشاوره و روان درمانی انجام می گردد.

مشاوره فردی و گروهی: جلسات روان شناسان و مشاوران کلینیک ندای امید به دو صورت تک مراجع و یا بیش از یک مراجع برگزار می شود و اغلب جلسات مشاوره های خانواده با بیش از یک نفر برگزار می گردد.

مشاوره فردی

 روان شناسان و مشاوران کلینیک در زمینه مشکلات ارتباطی، تحصیلی، شغلی، ازدواج، بارداری، خیانت، مهاجرت و ترک اعتیاد، مشاوره فردی ارائه می دهند.

مشاوره خانواده و ازدواج

خانواده از نهادهای مهم اجتماعی است ، مشاوره خانواده و ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد و آمار ازدواج‌های ناموفق و به طبع آن آسیب‌هایی مانند طلاق، کودک‌آزاری، خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد و همسر آزاری را کاهش دهد.

ازدواج خوب و انتخاب همسر مناسب یکی از مهمترین تصمیماتی است که بیشتر افراد در زندگی خود اتخاذ می‌کنند، زمانی که فرد ازدواج می‌کند، تمام اهداف زندگی، روابط اجتماعی و خانوادگی فرد، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و دستخوش تغییر می‌شود. یکی از علل اختلاف و طلاق در میان خانواده‌ها که در دادگاه‌ها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره وارد زندگی مشترک می‌شوند.

چرا به مشاوره ازدواج نیاز داریم؟

دریافت مشاوره تخصصی برای حل مشکلات خانوادگی و  ازدواج موضوعی نیست که بخواهید سرسری از آن عبور کنید. اکنون تصمیم گیری برای ازدواج کار راحتی نیست. شاید بگویید در گذشته دختر و پسر بدون دریافت مشاوره با هم ازدواج می کردند و خوشبخت هم می شدند. پس امروز چه نیازی به این کار است؟

اما باید بگوییم که در گذشته ازدواج ها از طریق ارتباط فامیلی، همسایگی و یا آشنایان نزدیک بود. در نهایت گزینه های ازدواج هم کمتر بود و سطح توقعات مثل امروز نبود. از سوی دیگر میزان قشر تحصیلکرده نسبت به امروز کمتر بود. اکنون یک جوان به دلیل گستردگی روابط، گزینه های متعددی برای ازدواج در مقابل خود دارد. به همین دلیل تصمیم گیری برایش کمی سخت تر می شود.

از سوی دیگر سن ازدواج و سطح تحصیلات نسبت به چند دهه قبل تا حد زیادی بالاتر رفته است. همین موضوع بر روی تصمیم گیری دختر و پسر برای ازدواج تاثیر گذاشته است. اغلب جوانها ترجیح می دهند همسر آینده خود را از قبل به طور کامل بشناسند و سپس تصمیم عاقلانه ای بگیرند. اما این شناخت تا چه حد در موفقیت زندگی زناشویی تاثیرگذار است؟ آیا جوانها با ارتباط قبل از ازدواج به شناخت کامل و درست می رسند؟

همه زوجین بلااستثناء معتقدند تا زمانی که دو جوان زیر یک سقف نروند، قادر به شناخت کامل یکدیگر نیستند. زیرا تا قبل از ازدواج، جوانها اسیر احساسات غلیان شده هستند که قدرتی برای تصمیم گیری درست برای آنها باقی نمی گذارد. این درحالیست که مراجعه به یک دفتر مشاوره خانواده و ازدواج می تواند به آنها در تصمیم گیری منطقی کمک زیادی کند.

گفت‌وگوهای پیش از ازدواج، فرصتی مناسب برای افراد است تا توانایی‌های لازم برای ارتباط مؤثر با یکدیگر را تقویت کنند، علاوه بر این توقعات واقع‌بینانه‌ای از یکدیگر خواهند داشت. در این جلسات زوج‌ها با روش‌های بسیار مناسبی برای توسعه مهارت‌های حل تعارض و مشکلات آشنا می‌شوند. البته باید توجه داشت که ارزش‌ها و نظران زوجین حتماً نباید باب میل هر دو نفر باشد. گاه برخی افراد این تصور را از ازدواج خود دارند که بتوانند همه نیازهای عاطفی و مالی همسر آینده خود را تأمین کنند، اما در حقیقت امکان دارد در برخی موارد شرایط مطابق میل ما پیش نرود.

یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده است، کنترل استرس قبل از گرفتن تصمیم بزرگی مانند ازدواج است. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تا زوج‌ها توقعات و خواسته‌های خود را با یکدیگر در میان بگذارند و از آن‌ها می‌خواهد تا بدون هیچ‌گونه خودسانسوری و محدودیت، نظر خود را در مورد ازدواج با فرد مقابل به اشتراک بگذارند.

مشاوره کودک و نوجوان

اهمیت مشاوره کودک و نوجوان در جوامع بشری امروزی بسیار زیاد است چرا که نوجوانان در معرض خطرات و آزادی های بسیاری قرار میگیرند که توانایی برخورد صحیح با آنها را ندارند. در مراقبت از استرس، متخصصان آموزش دیده در مراکز مشاوره خانواده، مشاوره و درمان کودک و نوجوان را در یک محیط امن، حمایتی و آرامش بخش، با استفاده از تکنیک های بهداشت روانی مبتنی بر تحقیق برای کمک به کودک یا نوجوان شما به کار میبرند. پس والدین نباید نگران چنین مسائلی باشند و باید به سلامت روان کودک خود اهمیت بدهند. باید بدانید که در مشاوره کودک و نوجوان ممکن است علم شما به تنهایی برای کمک به فرزندتان کافی نباشد. پیشنهاد مشاوران روانشناسی ندای امید این است که در صورت بروز مشکلات ذکر شده به متخصصان مشاوره نوجوان مراجعه کنید.

اهمیت مشاوره نوجوان زمانی خود را نشان میدهد که دیگر برای کمک به نوجوان بسیار دیر شده است. کودکان باید از اولین سنین زندگی خود در معرض مشاوره کودک و نوجوان آن هم بصورت حرفه ای و تخصصی قرار گیرند. تربیت نوجوان برای شما به عنوان یک والد یک امر فردی نیست، تربیت ناصحیح فرزند شما میتواند عواقب جبران ناپذیری بر بستره اجتماع نیز داشته باشد. در مشاوره نوجوان هدف این است که نوجوان یا کودک تغییرات پایدار در حالت ها و رفتارهای احساسی از خود نشان دهد.

زمان مناسب مشاوره و درمان

درمان در مرکز مشاوره کودک و نوجوان  موقعی میتواند موثر باشد که مشکلات با گذشت زمان و پشتیبانی و حمایت و تلاش والدین ، معلمان یا دوستان حل نشده است .  فرایند ارزیابی و درمان ، بسته به سن کودک یا نوجوان متفاوت است . در طول جلسات اولیه ، اطلاعات از والدین نوجوانان درباره دلایل رفتار آنها برای درمان به دست می آید . به طور معمول ، کودک و مشاور به طور جداگانه برای چندین جلسه برای مرحله ارزیابی ملاقات خواهند کرد.

ضرورت مشاوره برای نوجوان

ضرورت مشاوره برای نوجوان را در توضیحات بالا بیان کردیم. از روشهای مهم مشاوره برای نوجوانان روش های مشاوره خانواده درمانی است که با کمک روش های ارتباطی و ارائه پشتیبانی و آموزش، بر کمک به عملکرد خانواده در شیوه های مثبت و سازنده تمرکز میکند. جلسات خانواده درمانی میتواند شامل فرزند یا نوجوان همراه با والدین ، خواهر و برادر و باشد. این درمان اثری بسیار عمیق بر ذهن و فکر نوجوان دارد.

قطعاً به عنوان والدین شما چیزی جز سلامتی و خوشبختی برای فرزندان خود نمی‌خواهید. اما گاهی اوقات شرایطی برای فرزندتان و یا برای رابطه شما با او ایجاد می‌شود که شاید به راحتی نتوانید آن را رفع کنید. در این حالت بهتر است بر کسی که در این زمینه متخصص است تکیه کنید. مشاوره کودک و نوجوان با هدف ارتقای سلامت روانی و هیجانی در مراجعان خود، مهارت‌های روانشناختی را به آنها آموزش می‌دهند و به این ترتیب سطح سلامت روان و بهزیستی آنها را افزایش می‌دهد.

انواع درمان و مشاوره

با توجه به ضرورت مشاوره کودک و نوجوان درمان و مشاوره با استفاده از بازی شامل استفاده از اسباب بازی ها ، بلوک ها، عروسک ها،  نقاشی ها، و بازی هایی خاص برای کمک به نوجوان در تشخیص ، شناسایی و بیان کردن احساسات است. روان درمانگر مشاهده میکند که چگونه کودک از مواد بازی استفاده میکند و تم ها یا الگوها را برای درک مشکلات کودک شناسایی میکند. با ترکیبی از گفتگو و بازی فرصتی برای نوجوان و مدیریت افکار و ذهن، احساسات و رفتار خود را دارد.

تصمیم‌گیری برای انتخاب یک مشاور خوب برای فرزندتان آسان نیست. بنابراین قبلا از شروع مشاوره در این زمینه پرس و جو کرده و اطلاعات کسب کنید. با این حال به یاد داشته باشید که آنچه برای یک کودک خوب و مفید بوده؛ ممکن است برای کودک دیگری مناسب نباشد. بنابراین با ذهنی باز و انعطاف پذیر تصمیم بگیرید. سامانه مشاوره و روان‌درمانی آنلاین ندای امید با رعایت استانداردهای بالا و با در نظر گرفتن تمام آنچه که می‌تواند به کودکان و نوجوانان و والدین آنها کمک کند؛ شما را به متخصصان مجربی در این زمینه متصل می کند که بتوانید گام بزرگی در بهبود سلامت روان فرزند خود بردارید.

مشاوره آنلاین روانشناسی و روان‌درمانی ندای امید با بهره‌مندی از روانشناسان و مشاوران با تجربه می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات روحی، عاطفی، جسمی و رفتاری‌تان را تغییر داده و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

آدرس : تهران: خيابان ولیعصر -روبروی بيمارستان دی- كوچه دوم گاندی-  پلاک 5 -طبقه اول- واحد 3  

شماره تماس : 02188323080

تلفن همراه : 09126330810