02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

اجرای خط کشی پارکینگ‌های مسقف و روباز و استفاده از کفپوش اپوکسی

خط کشی پارکینگ یکی از امکاناتی است که موجب مشخص شدن محل دقیق پارک خودروها می‌شود و از مشکلاتی مانند مزاحم شدن خودروهای دیگر و یا قرار گرفتن خودروها در پارکینگ ها به شکل نامنظم جلوگیری می‌کند.از مهم‌ترین ویژگی‌های خط کشی پارکینگ درست و اصولی رعایت حریم خودروها است.خط کشی پارکینگ چه در سطح شهر و چه در آپارتمان ها سبب ایجاد نظم و کاهش هنجار می شود. قطعا خط کشی پارکینگ از جمله مواردی است که سبب ایمنی و راحتی شما می شود .

خط کشی پارکینگ مساوی است با نظم بیشتر و هرج و مرج کمتر

با توجه به افزایش تعداد خودروها و میزان توقف روزانه، نیاز به خط کشی پارکینگ چه در سطح شهر و چه در آپارتمان ها یکی از مشکلاتی است که شهرداری ها و مدیر ساختمان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. مشخص بودن خطوط پارکینگ در خیابان و چه در ساختمان باعث ایجاد انضباط شهری و ساختمانی بیشتر شده و در سطح خیابان سبب می شود تا مشکلی برای تردد سایر خودروها و عابران پیاده ایجاد نشود و در یک کلام هرج و مرج کم شود. خصوصا مناطقی که تردد در آن ها زیاد است همچون مراکز دولتی ودانشگاه ها نیاز مبرم به خط کشی پارکینگ خواهد داشت.

رنگ خط کشی پارکینگ

برای رنگ آمیزی خط کشی های پارکینگ ها و علامت گذاری آنها باید رنگ ویژه ای فرموله و تولید شود بنابراین باید توجه کنیم که رنگ های ساختمانی با رنگ های خط کشی از لحاظ ساختار و فرمول و مقاومت خیلی فرق می کنند. حتی میزان مقاومت رنگ مخصوص خط کشی روی آسفالت و سیمان و موزائیک و حتی داخل و بیرون ساختمان فرق می کند.

معمولا از فام رنگ زرد جهت مشخص کردن محدوده پارکینگ ها استفاده می شود. از فام رنگ سفید هم جهت مشخص کردن مرز خطوط ترافیکی در پارکینگ ساختمانها و پارکینگ های طبقاتی استفاده میگردد.پوشش نهایی ایجاد شده توسط این رنگ ها بعد از اتمام خط کشی، دارای سطحی یکنواخت می باشند. این پوشش در مقابل بازتاب نور مقاوم بوده و سازگاری بالایی با انواع سطوح بتنی ، اپوکسی و آسفالت دارد. به همین دلیل  برای خط کشی خیابان ها و جاده ها بسیار مناسب می باشند.

اصول خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ برای مشخص کردن محل مناسب و اصولی پارک خودروها به کار می‌رود.و به طور معمول به دو روش عمودی و افقی انجام می‌شود. خط کشی ایده آل به آن خط کشی گفته می‌شود که بسته به فضای در دسترس بیشترین میزان خودرو در کمترین فضا جای داده شوند.

 

کفپوش اپوکسی چیست؟

یکی از جدید ترین و مدرن ترین کفپوش ها، کفپوش اپوکسی می باشد. این کفپوش یک نوع کفپوش مدرن بدون درز می باشد که در طرح ها و رنگ های بسیار زیبا و متنوع قابل اجرا می باشد. این کفپوش به صورت یک مایع یکپارچه با ضخامت 0.5 تا 5 میلی متر روی بتن کف، سنگ، فلز، موزائیک و سیمانی قابل پیاده سازی است. این کفپوش از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است و برای هر محیطی مناسب می باشد. اگر به دنبال زیبایی و جذابیت فوق العاده در محیط هستید، می توانید از کفپوش اپوکسی صنعتی استفاده کنید. کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان یکی از کاربردی ترین کفپوش ها در صنعت هستند. این کفپوش ها دارای ویژگی، مزایا، انواع و نحوه ی نصب و اجرای متفاوتی هستند کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان از انواع کفپوش ها در کف سازی صنعتی می باشد.جهت خرید انواع کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان با قیمت مناسب به سایت پترو کفپوش آبان مراجعه کنید.

کفپوش اپوکسی یکی از شکیل ترین انواع کفپوش ها در مصارف خانگی ، صنعتی و تجاری میباشد که بیشترین مورد استفاده ی آن در صنعت ، پارکینگ ، بیمارستان ، فرودگاه و حتی هال، اتاق های نشیمن و آشپزخانه است.

دقت کنید که کفپوش اپوکسی برای مکان هایی که مکرراً در معرض رطوبت و یا رفت و آمد بیش از اندازه است، مناسب است و با وجود بیشترین مزایا مورد استقبال مشتریان قرار دارد.

کاربرد های کفپوش اپوکسی

همان طور که گفتیم کفپوش اپوکسی، کاربری گسترده ای دارد و در خیلی از جاها می توان از آن استفاده کرد. مهم ترین کاربرد های اپوکسی کف به شرح زیر می باشد:

برای کف فضا و مکان های صنعتی مثل کارخانجات و کارگاه ها

برای کف انبار ها

استفاده در فضاهای تجاری مثل فروشگاه ها و مراکز خرید 

کف خانه ها 

کف حمام و سرویس های بهداشتی

کف استخر ها

راهرو های اضطراری در برج های اداری و تجاری

کف بیمارستان ها و درماندگاه ها

سالن های زیبایی و آرایشی

سالن و مراکز ورزشی

کف فرودگاه ها

سه نوع اصلی از کفپوش اپوکسی

سه نوع اصلی از رزین های اپوکسی وجود دارد که معمولاً در پوشش های اپوکسی کف و دیوار استفاده می شود:

بیس فنول A

بیس فنول F

کفپوش اپوکسی نوولاک

 

کاربرد پوشش و کفپوش های اپوکسی در صنعت

کفپوش اپوکسی رایج ترین نوع از کفپوش های صنعتی محسوب می شود. همانطور که در بخش قبل ذکر گردید اپوکسی کف دارای مزایای عمده ای می باشد و عموما در صنایع زیر استفاده می‌گردد:

۱) دارو سازی

۲) نفت گاز و پتروشیمی

۳) صنایع آب فاظلاب

۴) صنعت مواد شوینده

۵) انبارداری

۶) صنایع خودرو سازی

۷) تولید قطعات کامپیوتر و آی تی

۸) صنایع حمل و نقل ریلی

۹) کارخانه های مواد شیمیایی و رنگزری

۱۰) بیمارستان ها و مراکز بهداشتی

۱۱) سالن های ورزشی

۱۲) پارکینگ ها

۱۳) تولید مواد غدایی

۱۴) صنایع تولید مواد آرایشی

۱۵) صنایع بسته بندی

۱۶) تصفیه آب و تصفیه خانه ها

۱۷) اتاقهای ابزار دقیق

۱۸) اتاق های سرور

۱۹) صنایع فولاد

 

مزایای اجرای کفپوش اپوکسی

زیبایی یکی از مهم ترین مزیت های کف سازی اپوکسی می باشد. امروزه زیبایی کف خانه ها عنصری مهم و تاثیر گذار می باشد که باید به آن توجه ویژه داشت.تنوع رنگ های مختلف در این روش موجب می شود که بتوانید کف خانه را به آسانی با وسایل تان هماهنگ کنید و هارمونی زیبا و منحصر به فردی را ایجاد کنید.کف سازی به روش اپوکسی سبب می شود که تمیز کاری کف بسیار ساده و آسان شود و در نتیجه با صرف انرژی کم تری می توان سریع تر و راحت تر به هدف مورد نظر رسید.این روش هم چنین موجب حفاظت بیش تر از کف محل مورد نظر خواهد شد.

با کف سازی اپوکسی می توان به برخی از هدف های خاص هم رسید. مثلا گاهی نیاز است که به بهداشتی بودن کف توجه بیش تری شود. برای این کار می توان مواد آنتی باکتریال را به کف پوش ها اضافه کرد. یکی از مکان هایی که بهداشتی بودن کف اهمیت خیلی زیادی دارد بیمارستان ها هستند.علاوه بر موردی که ذکر شد بالا بردن میزان مقاومت کف پوش های اپوکسی هم امکان پذیر است. این ویژگی در هنگام استفاده در محیط های صنعتی اهمیت پیدا می کند.سطحی که در کف سازی اپوکسی ایجاد می شود سطحی صاف و بدون درز خواهد بود.اجرای کف سازی اپوکسی به مدت زمان زیادی نیاز ندارد و می توان در زمانی کوتاه این کار را انجام داد.کف پوش های اپوکسی مقاومت خیلی بالایی در برابر سایش دارند و در نتیجه می توان در محیط هایی که رفت و آمد خیلی زیاد است با خیالی آسوده آن ها را اجرا کرد.کف پوش اپوکسی در کنار مزیت های زیادی که دارد دارای قیمت تمام شده مناسبی می باشد و استفاده از آن در برابر طول عمر و دوامی که دارد مقرون به صرفه است.