02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

برای سایتمان از چه میزبانی استفاده کنیم

اینترنت در تار و پود زندگی مردم تنیده شده و این امر باعث می شود تا برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین وسوسه شویم. طیف وسیعی از کالاها و خدمات وجود دارند که به خوبی بر بستر اینترنت عرضه می شوند و متقاضیان به صورت آنلاین این محصولات را تهیه کرده و مورد استفاده قرار می دهند. برخی از موارد محصولات و خدماتی وجوئد دارند که به صورت آنلاین و الکترونیکی قابل انجام نیستند. مثلا نقاشی ساختمان یا طراحی دکوراسیون داخلی از مواردی هستند که در فضای آنلاین انجام نمی شوند و نیاز به متخصص داشته که به صورت حضوری کار انجام شود. برای اینگونه کارها می توانیم از اینترنت برای معرفی و تبلیغات کار استفاده کنیم و در وب سایت خود راههای ارتباطی را در فضای آنلاین منتشر کنیم.

هر کسی ممکن است به فکر ایجاد یک کسب و کار آنلاین باشد و محصول یا خدماتی را در وب سایت خود به فروش برساند. اولین قدم در این راه ابتدا تاسیس یک وب سایت است. برای تاسیس وب سایت بایستی دامنه ثبت کرده و هاست کرایه کنیم.

پس در همین حالت اول هم، باز صاحبین سایت به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کسانی که دانش کدنویسی دارند و با زبان های PHP، .NET و غیره آشنا هستند.
  • و کسانی که هیچ دانش کدنویسی ندارند.

بنابراین در این مقاله طوری مطالب را پیش خواهیم برد که به هر دو گروه از افراد، در انتخاب کمک کند.

حالت دومی هم وجود دارد و آن این است که احتمالاً خیلی زودتر از اینها یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده باشیم و در حال حاضر با مشکلات مختلفی در زمینه هاست، فضای دیسک، پهنای باند و سایر منابع و یا حتی شرکت ارائه دهنده، دست و پنجه نرم کنیم.

مسلماً اولین قدم برای داشتن یک سایت، ثبت دامنه است. که اگر در گروهی قرار داریم که برای اولین بار قصد راه اندازی یک وب سایت را داریم، می توانیم به راحتی اولین قدم را برداشته و اقدام به ثبت دامنه کنیم.

بعد از در اختیار گرفتن یک دامنه، همه ما، صرف نظر از گروه هایی که در بالا اشاره کردیم، به این سوال خواهیم رسید که حال کدام میزبان برای سایت ما بهترین گزینه است و ما را با هیچ مشکلی روبرو نخواهد کرد.

در صورتی که میزبان درستی برای سایتمان انتخاب نکرده باشیم، با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم شد:

  • کمبود فضای دیسک جهت بارگذاری محتوا یا محصولات
  • پر شدن میزان ترافیک ماهانه به علت بالا رفتن ترافیک سایت یا لود محتوای سنگین
  • آپ تایم پایین
  • کاهش سرعت و سنگین شدن سایت
  • از دست دادن مخاطبان سایت
  • نمایش نگرفتن سایت در گوگل و …

پس چه میزبانی انتخاب کنیم؟

خرید هاست

خرید هاست یکی از موارد پایه ای و مهم در ایجاد وب سایت است. هاست با کیفیت و با سرعت مناسب می تواند باعث بهبود تجربه کاربری شده و در نهایت باعث بهبود کسب و کار خواهد شد. در هنگام خرید هاست باید به موارد ذیل دقت کنیم:

  • امنیت: امنیت وب سایت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد، چراکه هیچ کدام از صاحبین وب سایت، نمی خواهند سایتشان هک شود. با توجه به اینکه مشتریان به ما اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و کارتهای اعتباری خود را در سایت ما وارد می کنند، پس این موضوع باید اولین اولویت ما باشد.
  • گواهی ssl: امروزه گوگل به طور بسیار جدی تری درصدد این موضوع است که آیا سایت مورد نظر امن است یا نه. بنابراین در این راستا سایت هایی امن بحساب می آیند که گواهی ssl داشته باشند و داده های آن سایت رمزنگاری شوند. این موضوع را می توان با در دسترس بودن آدرس https یک وب سایت چک کرد.
  • هزینه: هزینه یک سرویس میزبانی، مثل هاست اشتراکی، عموماً باید مقرون به صرفه تر باشد، به عبارت دیگر، نه خیلی پایین و نه خیلی بالا. در طرف مقابل سرور مجازی و سرور اختصاصی قرار دارد که با توجه به منابعی که در اختیار کاربر می گذارند، هزینه بیشتری طلب می کنند.
  • بک آپ گیری: این موضوع بسیار مهم است که به صورت منظم روزانه یا حداکثر هفتگی از سایت مان بک آپ تهیه کنیم. پس حتماً هنگام انتخاب این موضوع را در نظر داشته باشید.

اما پس از اینکه شرکت هاستینگ مناسب را پیدا کردیم، باید یک سرویس متناسب با سایتمان را انتخاب کنیم.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی بین انواع مختلف هاست که وجود دارد کمترین قیمت را دارد. در این نوع هاستینگ، سرور در میان تعداد زیادی سایت به اشتراک گذاشته می شود به طوری که منابع سرور در اختیار همه سایت های روی سرور قرار می گیرد. با این وجود میزان منابعی که در اختیار هر سایت قرار دارد محدود بوده و این نوع وب سایت ها نمی توانند ترافیک بالایی را تحمل کنند. سایت هایی که روی هاست اشتراکی بارگذاری می شوند معمولا سایت هایی هستند که ترافیک زیادی نداشته و یا کسب و کاری تازه کار است و هنوز میزان ترافیک ورودی به سایت چندان بالا نیست. این سرویس اشتراکی را می توان در قالب سیستم عامل ویندوز یا سیستم عامل لینوکس مورد استفاده قرار داد. مورد بعدی که درباره این نوع هاست ها وجود دارد این است که می توانیم برای مدیریت آنها از کنترل پنل های متفاوتی استفاده کنیم.

سرور مجازی

خرید سرور مجازی سرور مجازی از مواردی است که به صورت مجازی یک سرور اختصاصی به مشتریان ارائه می شود. در این نوع هاستینگ فضای سرور کاملا تفکیک شده و بین معدود سایت هایی که روی سرور به صورت مجازی فعال هستند تقسیم می شود. در این نوع هاستینگ میزان ماکسیمم منابعی که در اختیار هر وب سایت قرار دارد مشخص است و هیچ رقابتی بین سایت های مختلف برای منابع وجود ندارد.

این نوع سرورها برای زمانی مناسب است که کسب و کار به حدی رشد کرده و ترافیک ورودی آن به حدی است که هاست اشتراکی جوابگوی نیاز های سایت نبوده و بایستی به یک سرور قوی تر نقل مکان شود.

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی هیچ سایت دیگری جز سایت های صاحب سرور روی آن قرار نمی گیرند. به همین دلیل منابع کافی و قدرت پردازش عالی ای در اختیار وب سایت هایی که روی این سرور اختصاصی هاست می شوند قرار دارد. از این نوع سرورها در جایی استفاده می شود که صرفه اقتصادی خوبی برای آن وجود داشته باشد. منابع سرشاری که از خرید یک سرور اختصاصی به دست می آید قیمت بالایی داشته و اگر از این منابع استفاده کافی و درست نشود قطعا کسب و کار متضرر خواهد شد. معمولا در سازمان ها و شرکت های بزرگ که ترافیک بالایی داشته و میزان درآمد بالایی از اینترنت دارند از این نوع سرور استفاده می شود. در سرور اختصاصی می توانیم از سیستم عامل ها و کنترل پنل های مختلفی استفاده کنیم.

خرید سرور اختصاصی معمولا زمانی که کسب و کار نوپاست و هنوز وارد فرایند رشد نشده استفاده از هاستینگ اشتراکی به صرفه و درست است. اما زمانی که کسب و کار پیشرفت کرده و نیاز به منابع سرور بیشتر می شود هاستینگ اشتراکی پاسخ گو نیست و باید از سرورهای مجازی یا اختصاصی استفاده کنیم.

برای مشاهده بهترین سرویس هاستینگ می توانید به سایت صباهاست مراجعه کنید.