02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

برنامه نویسی وب چیست؟ چه تفاوتی با برنامه نویسی دارد؟

کاربری آسان وردپرس

حتما اصطلاح برنامه نویسی را شنیده و شاید با مفهوم آن آشنا باشید. برنامه نویسی هنری است که به کمک آن به کامپیوتر دستور می دهیم تا کارهای مورد نظرمان را انجام دهد. برنامه نویسی در قالب دستورالعمل های کتبی و منطقی ارائه می شود که کامپیوتر قادر به درک آنهاست.این امکان وجود دارد که به کمک دستورالعمل های منطقی نرم افزار جدید بنویسید تا کامپیوتر با اجرای آن دستورالعمل ها اعمال موردنظرتان را انجام دهد.

 برنامه نویسی وب چیست؟

برنامه نویسی وب (برنامه نویسی وب سایت)  همین تعاریف را شامل می‌شود با این تفاوت که یک برنامه نویس وب صفحات وب را می نویسد که توسط یک مرورگر وب استفاده می شود.

برنامه نویسی وب نوشتن برنامه هایی است که در وب سرور اجرا  و توسط افراد مختلف قابل  استفاده می باشند.این برنامه ها توسط زبان های برنامه نویسی سمت سرور نوشته می شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به چه کسی برنامه نویس وب یا توسعه دهنده وب گفته می شود؟(Web developer)

از زمان اختراع اینترنت یعنی اواخر قرن بیستم تا به حال اینترنت به طور چشمگیری رشد پیدا کرده است. در دنیای مدرن همه افراد به نوعی به اینترنت دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند.

درصد زیادی از مردم هر روز از اینترنت با اهداف گوناگون استفاده می‌کنند. این موضوع سبب شده تا توسعه وب به سرعت به یکی از جذاب ترین و پر درامد ترین انتخاب های شغلی در دنیای امروز تبدیل شود. اما یک برنامه نویس وب کیست؟ این شخص دقیقاً چه کارهایی را انجام میدهد؟

همانطور که می دانید دروازه ورود به دنیای اینترنت وب سایت ها  هستند. یک برنامه نویس وب شخصی است که به کمک زبان های برنامه نویسی وب یک وب سایت ایجاد می کند. در واقع این شخص وظیفه ایجاد یک نرم افزار تحت وب به کمک دستورات یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند php را به عهده دارد.

البته ایجاد یک نرم افزار تحت وب وقت و انرژی زیادی می خواهد که معمولا با همکاری برنامه نویس در چهارچوب یک تیم برنامه نویسی امکان پذیر است.در ادامه به صورت کامل در مورد این موضوع توضیح خواهم داد.

زبان های برنامه نویسی وب کدامند؟

برنامه نویسی وب سایت به دو بخش اصلی تقسیم می شود.

  • برنامه نویسی  سرور
  • برنامه نویسی کلاینت

معمولا بخش سرور یک وب سایت به کمک زبان های برنامه نویسی نوشته می شود.این زبان ها عبارتنداز:

  • زبان برنامه نویسی php
  • زبان برنامه نویسی asp
  • زبان برنامه نویسی پایتون
  • سی شارپ
  • وردپرس

طراحی رابط یا کاراکتر وب با ایلوستریتور

طراحی کاراکتر در ایلوستریتور همانند تصویرسازی یکی از تخصصی ترین کاربردهای این نرم افزار است. بسیاری از تصویرسازان از این نرم افزار برای طراحی کاراکتر های خود استفاده می کنند. با توجه به امکانات گسترده ای که این نرم افزار در زمینه تنالیته های رنگی در اختیار تصویرساز قرار می دهد می توان گفت یکی از قدرتمند ترین نرم افزار ها در زمینه طراحی و اجرای کاراکتر است.

امنیت وردپرس

از امنیت غافل مشو

پس از راه‌اندازی سایت مورد نظر یکی از اساسی‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کنیم، مسئله امنیت در برابر هک شدن است. وردپرس با بروز رسانی‌های مستمر خود، امنیت سایت‌ها را تامین می‌کند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تضمین ۱۰۰ درصدی امنیت در فضای وب، تا حدی امکان ناپذیر است و ممکن است در صورت استفاده از آخرین ورژن وردپرس باز هم مورد هجوم هکرها قرار بگیرید و دلیل آن احتمالا استفاده از هاست یا افزونه‎های نامعتبر است. بنابراین فراموش نکنید که در طراحی وب‌سایت امنیت را از همه لحاظ تامین کنید.