02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

طراحی و نصب کابینت آشپزخانه و کمد دیواری

دکوراسیون داخلی خانه، نقش مهمی در جذابیت منزل شما دارد و باعث می‌شود جلوه‌ی آن را در نظر بیننده دو چندان شود. پرکاربردترین و البته جذاب‌ترین قسمت هر خانه‌ای، آشپزخانه‌ی آن است. آشپزخانه، محور اصلی خانه شما است و طبیعی ست که کارایی و جلوه ظاهری آن، حرف اول را می‌زند، بنابراین در انتخاب کابینت آشپزخانه، که قسمت زیادی از دیوار را می‌پوشاند، نمی‌توان سهل‌انگار بود یا دقت کافی به خرج نداد.

استفاده از کابینت‌، تاریخچه‌ای دور و دراز در زندگی بشر دارد. محفظه‌های گنجه‌مانند، که از چوب طبیعی ساخته می‌شدند و با طراحی‌های زیبا، جذاب و خواستنی‌تر هم می‌شدند، از قدیمی‌ترین اشکال کابینت در ایران بوده‌اند. اما کابینت، به این شکلی که امروزه با آن آشنا هستیم، از اوایل قرن بیستم در اروپا متداول شد و به همه‌ی جای دنیای سرایت کرد. در گذشته، عمدتا کابینت‌ها را از جنس چوب یا فلز می‌ساختند، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انواع متنوع‌تری از مدل‌های کابینت آشپزخانه تولید و ساخته می‌شود.

کابینت MDF

کابینت های ام دی اف امروزه به علت قیمت مناسب و مقاوم بودن آنها در برابر رطوبت، نسبت به «کابینت های چوبی» و «های گلاس» در اکثر خانه ها مشاهده میشوند.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

هر لوازمی دارای مزایا و معایبی است که با شناخت هرچه بهتر آن ها می تواند تصمیمی آگاهانه و مهم گرفت. از جمله مهم ترین مزایا و معایب کابینت ام دی اف را می توان موارد زیر دانست:

مزایا کابینت ام دی اف:

– در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارد

– به خوبی با شرایط آب و هوایی سازگار می باشد

– زیبا و انعطاف پذیر بوده و می توان طرح های دلخواه را بر آن پیاده سازی کرد

– یک عایق مناسب در برابر سر و صدا می باشد

– تنوع رنگ بالایی دارد و رنگ های آن گرم و جذاب هستند

– به راحتی تمیز می شوند

– قیمت مناسبی دارند

معایب کابینت ام دی اف:

– قابلیت تعمیرات آن کم می باشد

– در صورت عدم استفاده از روکش در این کابینت امکان پوسته شدن در اثر حرارت مستقیم وجود دارد

– استفاده از شوینده های قوی که حاوی الکل یا استون باشد به کابینت آسیب می رساند

– در صورت شستشو با آب امکان آسیب وجود دارد

– وجود فرم آلدئید موجود در چوب ام دی اف موجب آلودگی هوا می گردد

کابینت ممبران چیست؟

 ممبران یکی از زیبا ترین کابینت های آشپزخانه ایرانی و نوع پیشرفته کابینت های چوبی کلاسیک می باشد. امکان حکاکی دقیق هنر های ایرانی بر چوب MDF با دستگاه های پیشرفته CNC موجب گشته تا کابینت آشپزخانه ایرانی زیبایی چشم گیری در آشپزخانه و خانه ایجاد کند و شمایلی اشراف گونه به آن ببخشد.

طرح های حک شده بر چوب MDF می تواند از طرح های شاخص ایرانی انتخاب گردد و یا از سلیقه مشتریان در آن استفاده شود. در هر دو صورت این نوع کابینت می تواند گرما و جذابیت بالایی به خانه ها بخشیده و آن را خاص و متمایز سازد. با استفاده از این نوع کابینت فضای موجود یکپارچه و زیبا خواهد شد و تنوع رنگ موجود در آن می تواند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد.

محبوبیت کابینت ممبران کلاسیک

حکاکی و برجسته سازی در کابینت آشپزخانه ممبران موجب گشته تا این سازه ها از محبوبیت بالایی در میان خانواده های ایرانی برخوردار باشند. کابینت membrane فضا را زیبا ساخته و به کل دکور خانواده تنوع می بخشد. به علت استفاده از ماشین آلات در ساخت طراحی های زیبا کابینت های ممبران دارای قیمت بسیار مطلوب تری نسبت به کابینت های چوبی ساخت دست بوده و روکش محافظتی PVC در آن موجب عدم آسیب رسیدن به چوب می گردد.

این کابینت ها تنوع بالایی در طراحی و ساخت دارند و می توان با انتخاب بهترین رنگ و طرح دلخواه فضایی منحصر به فرد و خاص را در خانه و آشپزخانه ایجاد نمود. این نوع کابینت کل فضای آشپزخانه و لوازم برقی را پوشش می دهد، زیباست، آشپزی را دلچسب می کند، همچون فلز زنگ نمی زند و به استفاده کاربردی آشپزخانه ها می افزاید.

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی یکی از مدرن ترین طراحی ها برای اتاق خواب کوچک و حتی بزرگ می باشد. تنها تفاوت کمد ریلی با کمد لولایی، نوع بازشوی درب آن می باشد که به صورت کشویی در راستای ریل حرکت می کند. این نوع کمد به نام های کمد دیواری ریلی و یا کمد دیواری کشویی شناخته شده است. کمد ریلی با توجه به اینکه فضای کمتری را در منازل و اداره جات اشغال می نمایند، امروزه به شدت مورد توجه خریداران محترم قرار گرفته است.

جنس کمد های ریلی

همانطور که در ابتدا گفته بودیم با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کمد و کابینت سازی متریال های متنوع و باکیفیتی به بازار وارد شده است.

کمدها معمولا از جنس های پرطرفداری مانند هایگلاس، ام دی اف، تمام چوب هستند که بهترین آنها.

پرطرفدارین که باقیمت مناسب ارائه میشود ام دی اف است.

کمدها ام دی اف از خرده چوب های طبیعی ساخته شده اند که به وسیله حرارت و فشار پرس میشوند که بوسیله چسب های مرغوب به یکدیگر متصل میشوند و ترکیب زیبایی را به وجود می آورند.

کمدهای ام دی اف در طیف رنگی گسترده ای وجود دارند و بهتر است در انتخاب رنگ آنها دقت داشته باشید.

کمدهای ام دی اف از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و میتوانند برای هر محیطی طراحی و اجرا شوند.

کمدهای هایگلاس هم از مغزی ام دی اف ساخته شده اند که با روکش پلی گلاس تبدیل به کابینت های هایگلاس میشوند و زیبا میدرخشند.

هنگامی که اسم کمدهای هایگلاس می آید قطعا ظاهری براق و درخشنده در ذهنتان نمایان میشود و باعث میشود که زیبایی چشم نوازی در محیط منعکس شود.

صبحت از منعکس شدن شد، یکی از ویژگی هایی که این کمد ها دارند منعکس کننده نور بالایی دارند که اگر به رنگ سفید انتخاب شوند میتوانند زیبایی متفاوتی از خود به نمایش بگذارند.

در طراحی دکوراسیون خانه هایی که فضای کمی دارند بهتر است که از کمدهای سفیدرنگ و براق استفاده کنید.

ویژگی‌های یک کمد دیواری خوب چیست؟

در ادامه مقاله مزایا و معایب کمد دیواری ریلی می‌خواهیم ویژگی‌های یک کمد دیواری خوب رو مورد بررسی قرار بدیم. توجه به هر کدوم از ویژگی‌هایی که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم می‌تونه تا حد زیادی در یک انتخاب درست به شما کمک کنه.

کیفیت کمد دیواری: مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب یک کمد دیواری باید به اون توجه کرد میزان کیفیت کمد دیواری است. همانطور که گفته شد سعی کنید بهترین متریال موجود رو برای ساخت کمد دیواری در نظر بگیرین. شاید در ابتدا هزینه‌ زیادی رو متقبل بشید اما از صرف هزینه‌های ریز و درشت که بعدا ممکنه براتون پیش بیاد جلوگیری می‌کنین. از جمله متریال خوب برای ساخت کمد دیواری می‌توان به ام دی اف، های گلاس و … اشاره کرد.

طراحی کمد: برای طراحی کمد دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتون، در انتخاب رنگ و طرح دقت لازم رو به خرج بدین. چون هر چقدر هم که کمد لباس زیبا و شیک ساخته شده باشه اما با سبک دکوراسیون داخلی فضا همخوانی نداشته باشه حس خوبی رو به بیننده القا نمی‌کنه. همچنین در طراحی کمد لباس اندازه‌گیری‌ها رو با دقت بالا انجام بدین. سعی کنین قبل از خرید کمد جای اون رو در اتاق مشخص کنین تا کمد دیواری شما بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول نباشه.

فضای داخل کمد دیواری: ممکنه همه‌ی فضای موجود در داخل کمد دیواریتون برای آویزون کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار نگیره. از این رو می‌تونید با پارتیشن بندی مناسب از بخشی از فضای داخل کمد دیواری برای قرار دادن وسایلی مانند کیف، کفش، کتاب و … استفاده کنیم.

قیمت کمد دیواری ریلی چقدر است؟

در کمدهای ریلی از تکنولوژی ساخت جدیدتری یعنی قرقره و ریل استفاده شده به همین دلیل با وجود مزایای کمی که این کمدها دارن اما قیمتشون بیشتر از کمدهای لباس با درب لولایی است. همچنین عوامل مختلفی در قیمت کمد دیواری ریلی تاثیر گذارند که از جمله اون‌ها می‌شه به جنس متریال، جنس دستگیره و یرق‌آلات، طرح و رنگ کمد و … اشاره کرد.

تلفن تماس :02166908012

تلفن همراه :09123666820