02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

فروش انواع اتصالات بنکن در ایران

اتصالات بنکن از جمله اتصالاتی می باشند که آلیاژ ساخت آنان کربن استیل بوده و روش ساخت اتصالات مانیسمان بنکن بدون هیچ گونه درز جوشی در بدنه آنان می باشد که این اتصالات معروف به اتصالات مانیسمان می باشد.

اتصالات باید از لحاظ مشخصات جنسی و حد تحمل فشار و دما با لوله ها مطابقت داشته باشند ، لذا اکثرا اتصالات را با اندازه نامی لوله ، نوع ، جنس مواد و نام اتصال مشخص می کنند.

موارد استفاده از اتصالات بنکن:

زانو و سه راهی بنکن برای تغییر جهت جریان

سه راهی بنکن جهت انشعاب گرفتن

تبدیل بنکن جهت تغییر سایز

کپ بنکن برای مسدود کردن مسیر

بوشن بنکن جهت ادامه مسیر لوله

روش ساخت اتصالات بنکن:

اتصالات بنکن به روش مانیسمان و بدون هیچ گونه درز جوشی در راستای بدنه اتصالات تولید می شود و از این رو مشابه روش تولید لوله مانیسمان می باشد.

اتصالات بنکن به طور مستقیم از لوله مانیسمان ساخته می شوند، به طور مثال برای ساخت اتصالات بنکن رده ۴۰ می بایست از لوله مانیسمان رده ۴۰ استفاده کرد.

اتصالات رده 40 بنکن

اتصالات بنکن رده ۴۰ از جمله پرکاربردترین اتصالات برای تاسیسات و سیستم موتورخانه می باشد که از این اتصالات برای سیسم های نفت و گاز نیز استفاده می شود.

اتصالات بنکن با ضخامت های بالاتر از جمله رده ۸۰ و رده ۱۶۰ نیز برای سیستم های فشار بالا و دما بالا استفاده می شود که اغلب استفاده آن ها برای پروژه های صنعتی می باشد و در سیستم موتورخانه کاربرد خاصی ندارند.

به طور کلی اتصالات بنکن به دلیل تحمل فشار و دما بالا مناسب برای استفاده در سیستم های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین مناسب برای استفاده در سیستم های بخار با دما و فشار بالا می باشد.

انواع اتصالات مانیسمان بنکن:

زانویی مانیسمان بنکن

سه راهی مانیسمان بنکن

تبدیل مانیسمان بنکن

کپ مانیسمان بنکن

ضخامت های موجود اتصالات مانیسمان بنکن

اتصالات مانیسمان بنکن رده ۴۰

اتصالات مانیسمان بنکن رده SGP

اتصالات مانیسمان بنکن رده STD

اتصالات مانیسمان بنکن رده ۸۰

۵- اتصالات مانیسمان بنکن رده ۱۶۰

اتصالات رده 40

در واقع لوله های مانیسمان در رده‌های مختلفی از جمله رده ۲۰، رده ۴۰، رده ۸۰، رده ۱۲۰، رده ۱۸۰ و … تولید می‌شود. لوله مانیسمان بدون درز رده ۴۰ که فشار قوی جوشی محسوب می‌شود، بیشتر در تکمیل خطوط انتقال نفت و گاز، پتروشیمی، خطوط هیدرولیک، کارخانجات صنعتی و حرارت بالا، برج‌های پشتیبانی کابل‌ها در شبکه توزیع برق، تکمیل موتورخانه ها، تکمیل رایزرهای حوزه صنعت ساختمان، آبرسانی (حوزه کشاورزی) حوزه حفاظ و نما و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دریافت لیست قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ نیز با کارشناسان فروش لوله و اتصالات سپاهان تماس حاصل فرمایید.

کاربرد لوله مانیسمان

از جمله موارد استفاده از لوله های مانیسمان در صنعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تکمیل خطوط انتقال نفت و گاز

پتروشیمی

خطوط هیدرولیک

کارخانجات صنعتی و حرارت بالا

برج‌های پشتیبانی کابل‌ها در شبکه توزیع برق

تکمیل موتورخانه ها

تکمیل رایزرهای حوزه صنعت ساختمان

آبرسانی (حوزه کشاورزی)

حوزه حفاظ و نما

خطوط آتش نشانی

انتقال گاز در ساختمان‌های شهری

اتصالات قطعات فولادی وظایفی از قبیل تغییر جهت جریان، تغییر سایز خط لوله کشی، مسدود کردن جریان و انشعاب گرفتن از خط لوله کشی را بر عهده دارند. حال با توجه به آلیاژ تولیدی و فرآیند ساخت و تولید، این اتصالات فلزی به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند.

اتصالات جوشی از حیث تنوع به انواع زیر دسته بندی می‌شوند:

زانو جوشی ۹۰ درجه

زانو جوشی ۴۵ درجه

سه راه مساوی جوشی

سه راه تبدیل جوشی

تبدیل جوشی هم مرکز

تبدیل جوشی غیر هم مرکز

کپ جوشی

این نوع اتصالات جوشی در دو نوع  اتصالات درزدار و اتصالات بدون درز  یا مانیسمان ساخته می‌شوند که در فرایند ساخت استاندارد آنها لازم است استاندارد‌هایی رعایت شود.

استاندارد ابعادی

اولین استاندارد مورد نیاز ، استاندارد ابعادی اتصالات رده 40 بنکن هستند، این استاندارد به ابعاد، زاویه‌ها، طول‌ها، ضخامت و فواصل بین اجزا می‌پردازد.

استاندارد لبه‌های انتهایی اتصالات جوشی مانیسمان

یکی دیگر از استانداردهای مورد استفاده در اتصالات جوشی، استانداردی است که شکل و ابعاد و اندازه زاویه‌ها را در قسمت انتهایی اتصالات که لازم است بطور مثال به لوله‌های جوشی جوش بخورند را نشان می‌دهد.

در این قسمت انواع مختلف پخ‌ها و ابعاد و اندازه‌های آن در سایز های مختلف برای انواع اتصالات جوشی مانیسمان ذکر شده است.

مورد مهم در خصوص کونیک انتهای اتصالات این است که کونیک استاندارد نقش بسیار زیادی در استحکام بین اتصالات جوشی دارد.

استاندارد علامت گذاری اتصالات مانیسمان

استاندارد علامت گذاری یا مارکینگ اتصالات جوشی مانیسمان نیز طبق استاندارد طبق این استاندارد، علامت گذاری اتصالات جوشی لازم است حداقل موارد زیر را شامل شود:

نام تجاری کارخانه سازنده

درج استاندارد متریال اتصالات

۴-رده ضخامتی اتصالات جوشی مثلا رده ۴۰

استاندارد متریال اتصالات جوشی

استاندارد ضخامت اتصالات جوشی

مورد دیگری که در بحث اتصالات جوشی بسیار مهم است، ضخامت مربوط به اتصالات است.

اتصالات جوشی با توجه به اینکه از لوله مانیسمان ساخته می‌شوند از نظر ضخامت نیز مطابق با استاندارد ضخامت لوله‌ها دسته بندی می‌شوند.

زانو رده 40

زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل ، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود. شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است. زانویی لب جوش به طور عمده برای با فشار و دمای بالاتر نسبت به

زانو 4 چهار اینچ جوشی استیل 304 رده 40

زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل ، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود. شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است. زانویی لب جوش به طور عمده برای فشار و دمای بالاتر نسبت به انواع دیگر اتصال مورد استفاده قرار می گیرد.

زانویی لوله ای استیل

زانویی لوله ای استیل ، بخش مهمی در یک سیستم لوله کشی برای تغییر جهت جریان سیال است. زانویی برای اتصال دو لوله با همان قطر اسمی میباشد . زانو رده 40 می تواند از زاویه جهت ، نوع اتصال، طول و شعاع ، مواد متغیر باشد. همانطور که می دانیم ، با توجه به مسیر مایع خطوط لوله، زانویی را می توان به درجه های مختلف تقسیم کرد ، مانند 45 درجه ، 90 درجه ، 180 درجه ، که شایع ترین 45 درجه است. همچنین برای برخی از خطوط لوله ویژه 60 درجه و 120 درجه وجود دارد.

اتصالات زانو استیل جوشی

در تاسیسات استیل یک کارخانجات جهت تغییر مسیر یک لوله کشی از  زانو ها و تقسیم جریان از توسط سه راهی ها استفاده میشود . در صنایع غذایی کلا از اتصالات و لوله استیل های مخصوص صنایع غذایی استفاده میشود . متریال های مختلفی را ما از سری 300 و 400 داریم  . زانو استیل صنایع غذایی  و کلیه لوله و اتصالات صنایع غذایی از متریال 304 و 316 تولید و توضیع میشود.

انواع زانو رده 40 استیل شامل:

زانو استی 45 درجه

زانو استیل 90 درجه

کاربرد زانو استیل

تغییر مسیر جریان مایع و گاز به صورت 45 درجه

تغییر مسیر جریان با زاویه 90 درجه

استفاده از زانورده 40 صنایع غذایی در ورودی و خروجی مخازن

استفاده در ورودی و خروجی های رادیاتور

استفاده برای بهینه سازی کردن سایر اتصالات استیل

انواع زانو 45 درجه و 90 درجه استنلس استیل ، با توجه به نوع محیط  و زاویه تغییر جهت جریان این زانو ها هر کدام در یک شرایط بکار میروند . ضخامت دیواره های زانو استیل نیز بر اساس میزان فشار تعیین میگردد.

ویژگیهای ساختاری زانو استیل

زانو استیل های صنایع غذایی از متریال استنلس استیل 304 و 316 تولید میشود . از استنلس استیل در محیطهایی استفاده میشود که اکسیداسیون های مقطی و طولانی مدت وجود داشته باشد ، که موجب زنگ آهن  و فرسایش متریال های دیگر میشود . در این بین استنلس استیل میتواند در برابر این اکسایش ها کاملا مقاوم باشد . حال درصد بالای کروم و نیکل موجود در زانو استیل صنایع غذایی  میتواند در برابر عوامل زیر نیاز باشد.

محیط های با رطوبت بالا

شرایط دمایی بالای محیط

مایعات اسیدی و خورنده

محیطهای بهداشتی ، لبنی و دارویی

آدرس : تهران – شادآباد – بازاراهن – میدان جانبازان – جنب مجتمع أطلس انبار تکنیک

تلفن :66315245-66318239-021

همراه : 09125020509

ایمیل : info@etesalatsepahan.com