02166979039 info@arshhost.ir
انتخاب برگه

چه زمانی به ایمپلنت دندان نیاز است؟

زمانی که تعدادی از دندان‌ها به علت صدمه یا بیماری از بین بروند ، امکان دارد متخصص ، چند روش درمانی را جهت قرار دادن دندان از دست رفته مثل کاشت ایمپلنت به شما پیشنهاد دهد. ممکن است این پرسش برای شما رخ دهد که چه زمانی به ایمپلنت دندان احتیاج پیدا خواهید کرد. مناسب‌ترین مورد جهت معالجه‌ی دندان های از دست رفته‌ی شما ایمپلنت است و همان چیزی بوده که شما به آن احتیاج دارید. شما قادر بوده از روش ایمپلنت های دندانی برای خود بهره ببرید. در واقع، ما ایمپلنت های دندانی را برای بیمارانی که به احتمال زیاد برای آن‌ها مفید است پیشنهاد می‌دهیم. یکی از بهترین مزایایی که این روش داشته درصد بالای موفقیت آمیز بودن آن است. این به این معنا بوده که پس از کاشت ایمپلنت دندان ، دیگر نگران خرابی یا تعمیر آن نخواهید بود اگر به درستی از آنها مراقبت کنید. این یک تضمین کامل برای بیمارانی بوده که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند. ایمپلنت دندان درست مانند جراحی بینی روی زیبایی صورت و داشتن چهره زیباتر تاثیر دارد در زیر شرایطی که نیاز به ایمپلنت خواهید داشت را بیان می‌کنیم :

زمانی که دندان خود را از دست داده‌اید

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید ، دیگر لازم نیست از دندانی که از دست داده‌اید خجالت بکشید. ایمپلنت های دندانی یک گزینه عالی و محبوب برای حل مشکل دندان از دست رفته شما هستند. ایمپلنت دندان فضای خالی را پر می کند و مانند سایر افراد که دندان طبیعی داشته لبخند شما هم طبیعی به نظر می رسد.

زمانی که دندان مصنوعی شما شل شده باشد.

خیلی از مردم از شل شدن دندان مصنوعی خود رنج می‌برند. در حقیقت مقداری حس خجالت به وجود می‌آید که افراد باید این چنین مشکلی را تجربه کنند. ولی به خاطر گزینه های عالی مانند ایمپلنت دندان این مشکل رفع می‌شود. ایمپلنت‌های دندانی به طور کامل می‌توانند جانشین پروتزهایی شوند که در طول روز لق می‌شوند. با این روش دیگر لازم نبوده در حین خوردن یا صحبت کردن نگران افتادن دندان مصنوعی باشید. ایمپلنت ها شبیه دندان های طبیعی شما خواهند بود.

زمانی که دندان شما عفونت کرده و باید آن را بکشید.

اگر دندانی عفونت کرده باشد ، می‌توانیم آن را با روش‌هایی نجات داد یا در غیر این صورت باید آن را کشید. اگر به دندانپزشک مراجعه کردید و او به شما بگوید که نمی‌توان دندان را نجات داد پس باید آن را ایمپلنت کرد. پس از برداشتن دندان عفونی، ایمپلنت دندانی به عنوان دندان جدید شما عمل خواهد کرد و درست مثل دندان های طبیعی لبخند شما هم زیباتر به نظر می‌رسد. از همه مهم‌تر، هیچ مراقبتی برای ایمپلنت دندان وجود نیاز نیست. در واقع، شما باید از ایمپلنت های خود به همان شیوه ای که از دندان های طبیعی خود مراقبت می‌کنید یعنی با دندان کشیدن و مسواک زدن مراقبت نمایید.

زمانی که صورت شما فرورفته شده باشد.

متأسفانه، زمانی که افراد دندان مصنوعی را انتخاب می کنند، صورت آن‌ها می تواند ظاهری فرو رفته به خود بگیرد. علت این مسئله این است که دندان مصنوعی استخوان فک را تحریک نمی کند تا باعث رشد مجدد بافت شود. بنابراین استخوان فک این حقیقت را که شما پروتز دارید را نادیده می گیرد و سپس فک به عقب نشینی ادامه می دهد (تداوم از دست دادن استخوان با افزایش سن). راه حل این مشکل ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های دندانی این کار را با شکل صورت شما انجام نمی‌دهند، زیرا استخوان فک هنگام قرار دادن ایمپلنت تحریک می‌شود.زمانی هم هست که شما ایمپلنت انجام میدهید ولی دوست دارید صورت خود را زیباتر کنید و تمایل دارید فرم چانه خود را اگر نیاز به اصلاح و ترمیم داشته باشد جراحی چانه انجام دهید .در این زمینه پیشنهاد میشود از یک متخصص و جراح چانه حتما مشاوره بگیرید در صورت نیاز این عمل را انجام دهید.

زمانی که دندان شکسته یا ترک خوردگی شدید داشته باشد

اگر از ترک خوردگی یا شکستگی شدید دندان رنج می برید، ممکن است گزینه های زیادی برای ترمیم آن وجود نداشته باشد. یکی از این راه‌ها کاشت ایمپلنت دندان می‌باشد. دندانپزشکان سعی می‌کنند تا حدالمقدور دندان طبیعی را حفظ نمایند. با این حال، بسته به میزان آسیب، ممکن است بهترین کار این باشد که قسمت باقیمانده از دندان کشیده شود و ایمپلنت دندان جایگزین آن شود. اگر دندان زیر خط لثه شکسته باشد، بیرون کشیدن دندان ممکن است تنها گزینه ای باشد که دارید. مورد دیگر زمانی بوده که دندان شکسته یا ترک خورده است در این صورت به احتمال زیاد در معرض خطر کشیدن دندان قرار خواهید گرفت. متخصصان تلاش می‌کنند که بهترین راه حل را برای بیمارانجام دهند. ولی در کل ایمپلنت دندان استحکام و دوام طولانی مدتی را برای دهان و لثه در طول سال‌ها ایجاد می‌کند.

قیمت ایمپلنت دندان
قیمت ایمپلنت دندان

زمانی که با دندان مصنوعی از لبخند خود احساس ناراحتی می‌کنید.

برای برخی از افراد، پروتزهای مصنوعی، قطعات جزئی یا بریج همچنان می توانند باعث شوند که در هنگام لبخند خود احساس ناراحتی کنند. هیچ کس دوست ندارد از لبخند خود خجالت بکشد. شما لایق این هستید که به لبخند خود افتخار کنید و ایمپلنت دندان می تواند به شما کمک کند. ایمپلنت های دندانی برای لبخند شما معجزه می کنند. زمانی که ایمپلنت ها در دهان قرار می‌گیرند از لبخند جدید خود احساس رضایت و خوشحالی می‌کنید و دیگر نیازی به پوشاندن دهان خود و لبخند زدن و خندیدن با دوستان خود نخواهید داشت.

چه زمانی دیگر نمی‌توان ایمپلنت را انجام داد

از بخت بد بعضی از اشخاص به علت دیر کردن در جراحی ایمپلنت ، به حدی استخوان فک آن‌ها ضعیف می‌شود که متخصص نمی‌تواند عمل را انجام دهد. در این صورت بیمار باید با متخصص خود در مورد راه‌هایی مثل دندان مصنوعی متحرک حرف بزند تا محیط خالی که در دهان شما وجود دارد پر شود . با این که هر یک از این شیوه‌ها از نظر جذابیت موردهای ایده‌آلی می‌باشند ، ولی مزایای ایمپلنت را نخواهند داشت ، زیرا این شیوه به جزء قرار دادن دندان جانشین ریشه آن هم خواهد شد که این موجب قوی شدن فک می‌شود و نتیجه‌ی بدی روی ساختار چهره‌ی شما ایجاد نمی‌کند.

سخن آخر

در مواقع نرمال ، گام های کاشت ایمپلنت را باید تا حدودی خیلی سریع بعد از کشیدن دندان یا از دست دادن آن به علت صدمه آغاز نمایید تا استخوانی که در منطقه‌ای که دندان خود را از دست داده یا صدمه دیده و دندان هایی که باقی مانده‌اند هم قادر باشند جایگاه خود را حفظ نمایند. هرچه جراحی کاشت ایمپلنت را به تاخیر بیاندازید استخوان کناره های جای خالی دندان آغاز به نرم شدن و خراب شدن خواهد کرد که موجب می‌شود قرار گرفتن دندان های بیمار تغییر نماید و در نتیجه کاشت ایمپلنت با مشکل برخورد کند و یا حتی دیگر نشود ایمپلنت را انجام داد.